شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد کیش

افتتاح هتل با استاندارد جهانی در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: این هتل حاصل همکاری دانش جهانی و هنر ایرانی است.

افتتاح هتل با استاندارد جهانی در کیش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین افتتاح هتل ۵ ستاره آریاباستان توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برخی از معاونان و مدیران این سازمان، مسوولان برخی از شرکت های تابعه و حوزه های مختلف بخش خصوصی بعد از ظهر چهارشنبه پنجم مهر افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم بیان این که امروز یکی از فاخرترین هتل های کیش با استاندارد روز جهانی افتتاح می شود، گفت: این هتل نخستین هتل سبز در سطح ایران خواهد بود.

رحیم سرهنگی در تکمیل سخنان خود، افزود: همه آن چیزی که برای رعایت محیط زیست و ذخیره سازی انرژی لازم است در این هتل رعایت شده است.

به گفته سرهنگی از ویژگی های منحصربفرد این هتل که می توان به آن اشاره کرد؛ ۵٠ دسیبل افت صدا هست و کاملا یک فضای آرام برای گردشگران را فراهم می کند.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یکی از نقاط قوت این هتل را دید غروب کیش عنوان کرد و بیان داشت تمام اتاق های این هتل دید غروب کیش را دارد که به عنوان جذابیت های گردشگری محسوب می شود.

وی همچنین از بابت حمایت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدردانی کرد و اظهار داشت: در ساخت و طراحی این هتل از ظرفیت مهندسان ایرانی و بین المللی استفاده شده که به طور حتم در افزایش سطح استاندارد سازی هتل ها در سطح کشور تاثیر گذار خواهد بود.

 رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما، خاطر نشان کرد: برنامه های پیش بینی شده ویژه این ایام به معنای جذب گردشگری نیست بلکه آیبن بزرگداشت صنعت گردشگری می باشد.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: در هفته گردشگری بیشترین نشست ها در سطح کشور با هدف فرهنگ سازی و ارائه راه کارهای موثر برای مرتفع شدن موانع پیش رو برگزار می شود.

 سرهنگی با بیان این که در جزیره کیش به تدریج وارد فصل شلوغی می شویم از فرصت پیش رو برای رونق بخشی صنعت گردشگری جزیره بهره لازم را خواهیم برد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود از رویداد پاییزه خبر داد و افزود: این رویداد ویژه فصل پاییز است و با مشارکت بخش خصوصی طراحی شده است.

وی یکی دیگر از رویداد های مهم و اقتصاد محور در این منطقه را "رویداد بزرگ "کیش اینوکس" معرفی کرد و تاکید کرد: این رویداد هر ساله در جزیره کیش با رویکرد شرکت های خارجی برگزار می شود و امسال نیز میزبان این رویداد اقتصادی خواهیم بود.

شالبافیان معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ارائه گزارش کلی در حوزه صنعت گردشگری از عملیاتی شدن سه طرح مهم در این حوزه خبر داد و بیان داشت: تسهیل تردد گردشکران با لغو روادید با برخی از کشورها، تسهیل تردد گردشگران خارجی با خودرو شخصی و تسهیل مسافران خارجی از مسیر هوایی؛ سه طرحی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی، گفت: طرح توسعه و جذب سرمایه گذاری در حوزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از طرح های مشوق دائمی می باشد که می تواند زمینه ساز مشوق های دیگر نیز باشد.

هادی محمدزاده طبسی مالک هتل آریاباستان، گفت: این هتل با مساحت زیربنای بالغ بر ٣٧ هزار مترمربع در ٢٢ طبقه و دارای ٢۵۶ اتاق افتتاح و بعد از بهره برداری رسمی میزبان مسافرانی که از اقصی نقاط کشور مقصد گردشگری خود را جزیره انتخاب می کنند، خواهد بود.

وی، اظهار داشت: ویژگی ها و طراحی به کار برده شده در این هتل خیلی متفاوت تر از هتل های دیگر است و این هتل در چند فاز پیش بینی شده و در فاز نخست با ٢۵۶ اتاق که شامل سوئیت نیز می باشد فعالیت خود را آغاز می کند و در مجموع این فازها این ظرفیت به تعداد ١ هزار اتاق افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است جزیره کیش در حال حاضر دارای ۵٣ هتل فعال و تعداد ۴٧ هتل در دست ساخت دارد و یکی از قطب های گردشگری در سطح کشور محسوب می شود که سالانه میزبان بیش از ٢ میلیون نفر گردشگر از سراسر کشور است

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied