شمانیوز
شما نیوز

سبوس گیری نان | نان سالم

سبوس‌گیری نان چه‌بلایی بر سر نان‌های مصرفی ما آورده است | نان بدون سبوس عامل این بیماری ها

آیا می‌دانیم در فرایند "سبوس‌گیری" که در سیلوها و آسیاب‌های کشورمان انجام می‌شود، چه مواد مغذی و کلیدی از آرد حذف می‌شود و نان‌های پخت‌شده با چنین آردهای فاقدسبوسی زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله "دیابت" را فراهم می‌کند!

سبوس‌گیری نان چه‌بلایی بر سر نان‌های مصرفی ما آورده است | نان بدون سبوس عامل این بیماری ها

به گزارش شمانیوز : با توجه به اینکه "نان" در سفره ایرانی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نان تقریباً در تمام وعده‌های غذایی روزانه ما مصرف می‌شود، سلامت آن از اهمیت مضاعفی برخوردار است به‌گونه‌ای که در زمان حاضر با توجه به مشکل و کیفیت غیرقابل‌قبول آردهای توزیعی در سطح کشور و سبوس‌گیری نان از این آردها، نان‌های پخت‌شده در نانوایی‌ها نیز نان‌های سالمی نیستند و سبوس گیری نان منجر به گسترش بیماری‌‌های مختلف از جمله بیماری‌های کبدی و گوارشی در کشورمان شده است.

مصرف نان غیرسالم باعث ابتلا به بیماریهای قلبی، کبدی، گوارشی، کلیوی و... می‌شود و در صورت مصرف نان‌های غیرسالم که امروز در سطح کشور و در سیستم رسمی نانوایی‌های کشورمان پخت می‌شود و به فروش می‌رسد، حفظ سلامتی تقریباً ممکن نیست چرا که منشأ بسیاری از بیماریهای مردم کشورمان همین نان‌‌های غیرسالم است و در هر بیماری می‌توان ردی از نان ناسالم را یافت.

اما آیا می‌دانیم در فرایند "سبوس‌گیری" که در سیلوها و آسیاب‌های کشورمان انجام می‌شود، چه مواد مغذی و کلیدی برای حفظ سلامتی بدن از آرد حذف می‌شود و همین امر منجر می‌شود نان پخت‌شده با چنین آردهای فاقدسبوسی نه‌تنها ارزش تغذیه‌ای خاصی نداشته باشد بلکه زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله "دیابت" را فراهم خواهد کرد:

سبوس گیری نان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied