شمانیوز
شما نیوز

پس از سیل شدید ناشی از طوفان دنیل در لیبی؛

احتمال وقوع سیل | هشدار جدی هواشناسی

پس از سیل شدید ناشی از طوفان دنیل، هواشناسی لیبی هشدار داد طی ۲ روز آینده احتمال دارد مناطق جنوب غرب این کشور شاهد سیل باشد.

احتمال وقوع سیل | هشدار جدی هواشناسی

به گزارش شمانیوزپس از گذشت ۲۰ روز از جاری‌شدن سیل در شرق لیبی و کشته و ناپدیدشدن هزاران نفر از ساکنان این مناطق، سازمان هواشناسی لیبی وابسته به دولت موقت وحدت ملی این کشور با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که طی ۲ روز آینده امکان دارد در مناطق جنوب غرب لیبی سیل جاری شود.

اسپوتنیک گزارش داد، در این بیانیه آمده است: سازمان ملی هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که مناطق جنوب غرب لیبی طی این روزها شاهد ابرهای رعدآسا و باران‌زا باشد.

سازمان هواشناسی لیبی پیش‌بینی کرد که سیل در برخی دره‌های منطقه جاری شود و آب در مناطق پست جمع شود. این سازمان از مردم خواست تا شهروندان در نزدیکی آبراهه‌های دره‌ها احتیاط لازم را به خرج بدهند.

در همین راستا اداره مناطق جنوب سازمان اورژانس لیبی به ساکنان مناطق کم‌ارتفاع هشدار داد که امکان دارد در نتیجه باران شدید احتمالی سیل در این مناطق جاری شود.

این هشدارها در حالی صادر می‌شود که ۲۰ روز پیش شهرهای شرق لیبی از جمله درنه، بنغازی، البیضاء، سوسه و المرج بر اثر طوفان دنیل شاهد جاری شدن سیلی سهمگین بودند. در نتیجه این سیل شدید نزدیک به ۴ هزار نفر از ساکنان شرق لیبی جان خود را از دست دادند و بیش از ۹ هزار نفر دیگر نیز ناپدید شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied