شمانیوز
شما نیوز

خورش مرغ | خورش مرغ لواشکی

خوشمزه ترین خوراک مرغی که تا به حال نخوردی | طرز تهیه مرغ لواشکی به روش گیلانی

گیلانی های عزیز خورش مرغ و خوراک مرغ را به روش های مختلفی تهیه می کنند. یکی از این روش ها ، مزغ لواشکی است. برای طرز تهیه آن همراه ما باشید.

خوشمزه ترین خوراک مرغی که تا به حال نخوردی | طرز تهیه مرغ لواشکی به روش گیلانی

به گزارش شمانیوز : مرغ لواشکی یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه گیلان می‌باشد. غذای مرغ لواشکی مزه ترش و ملس دارد در غذای مرغ  لواشکی از لواشک و رب انار استفاده می‌شود. برای طرز تهیه این غذای خوشمزه همراه ما باشید.

 

مواد لازم

پیاز درشت ۲ عدد
روغن به مقدار لازم
مرغ ۴ تکه
زعفران دم کرده نصف استکان
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
لواشک ملس چند تکه
رب انار ۱ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مربا خوری
آب نارنج یا آب لیمو تازه ۲ قاشق غذا خوری
شکر بنا بر ذائقه کمی

 

طرز تهیه

برای تهیه مرغ خوشمزه با طعم لواشکی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه می کنیم.

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. نصف استکان آب اضافه می ‌کنیم و دوباره تفت می‌ دهیم. آب پیازها که کشیده شد دوباره کمی آب اضافه کرده و باز تفت می‌ دهیم تا پیازها کاملا کاراملی و خوشرنگ شوند.

حالا قطعات مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم شده به پیازهای کاراملی شده، اضافه می ‌کنیم و حدود نیم ساعت زمان می‌ دهیم تا دو طرف تکه های مرغ با شعله کم خوب طلایی و مغز پخت شوند.

چند تکه لواشک ملس، بنا به ذائقه چند دانه آلو هم می‌توان اضافه کرد، را کنار مرغ های سرخ شده قرار می ‌دهیم. سپس رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی، آب نارنج یا آب لیموی تازه و بنا به ذائقه کمی شکر را داخل نصف لیوان آب جوش می ریزیم.

در این مرحله مواد درون آب جوش را مخلوط می کنیم تا به طور کامل درون آب جوش حل شوند. حالا مخلوط آب جوش و مواد را اضافه می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر زمان می‌ دهیم تا مرغ ها طعم دار و کم آب شوند و به روغن بیفتند.

حالا مرغ لواشکی ملس آماده است. ما در این دستور از لواشک آلو سیاه با طعم ملس استفاده کردیم. ولی می ‌توان به سلیقه خود از ترکیب چند طعم لواشک استفاده کرد. سپس در ظرف مناسب در کنار کته شمالی سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خیلی عالی بود خیلی ممنونم