شمانیوز
شما نیوز

پیراشکی | پیراشکی قارچ

آموزش پیراشکی قارچ | یه میان وعده مقوی برای بچها

این روزها که مدارس باز شده است، حتما بین ساعت درس خواندن، دل‌تان یک میان‌وعده خوشمزه می‌خواهد.

 آموزش پیراشکی قارچ | یه میان وعده مقوی برای بچها

به گزارش شمانیوز : این روزها که مدارس باز شده است، حتما بین ساعت درس خواندن، دلتان یک میان وعده خوشمزه می‌خواهد. ما به شما یه پیراشکی سریع و راحت را یاد می‌دهیم که در کنار خانواده تهیه کنید.پیراشکی یه میان وعده عالی برای بچها

مواد لازم پیراشکی قارچ

مواد لازم برای 6 نفر: قارچ خرد کرده: 750 گرم/ تره فرنگی: 2 ساقه کوچک/ کره: 25 گرم/ آرد برنج: یک قاشق سوپ‌خوری/ خامه: 4 قاشق سوپ‌خوری/ خمیر هزارلا: 500 گرم( این خمیر را می‌توانید از فروشگاه‌ها و لوازم قنادی تهیه کنید)/ تخم مرغ: یک عدد/ نمک و فلفل: به میزان لازم 

روش تهیه:

فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سینی فر را چرب نمایید. حالا قارچ را در تابه مناسبی بریزید و 5 دقیقه روی حرارت تند، تفت دهید و نمک و فلفل بزنید. سپس تره‌فرنگی‌ها را هم حلقه‌ای خرد کنید و 10 دقیقه در کره تفت دهید تا طلایی شود.

در تابه دیگری آرد برنج و خامه را بریزید و بگذارید یک دقیقه روی حرارت بپزد تا کمی غلیظ شود و بعد قارچ و تره‌فرنگی را به آن اضافه کنید و بگذارید خنک شود.

خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده و ضخامت 4ـ3 میلی‌متر باز کنید و با برش به قطر 12 سانتی‌متر، 6 دایره از خمیر ببرید. سپس مایه تیه شده را روی خمیرها بگذارید و خمیر را تا بزنید که به شکل نیم دایره درآید. لبه‌های خمیر را مرطوب کنید و به هم بچسبانید. 

حالا پیراشکی‌ها را با فاصله‌ در سینی بچینید و رویشان را با تخم‌مرغ همزده زرین کنید. اکنون سینی را در فر بگذارید تا پیراشکی‌ها به مدت 25 دقیقه بپزد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied