شمانیوز
شما نیوز

انار | خواص انار

تاثیر شگفت انار برای سرماخوردگی | با انار فوری سرماخوردگیتو درمان کن

انار میوه بهشتی است که خواص بسیار زیادی ارد. میوه انار تاثیر به سزایی برای سرماخوری دارد که در مقاله زیر به این موضوع پرداخته ایم.

تاثیر شگفت انار برای سرماخوردگی | با انار فوری سرماخوردگیتو درمان کن

به گزارش شمانیوز : انار یک میوه درختی است که خواص درمانی زیاد دارد. انار بومی کشور ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است . یکی از خواص بسیار زیاد انار ، درمان و پیشگیری از سرماخوردگی است که در زیر به طور خلاصه به آن اشاره میکنیم.

 

مصرف انار برای روزهایی که سرما خورده‌اید

نار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است که تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. مصرف انار همانند یک آنتی بیوتیک قوی می‌تواند به درمان سرماخوردگی و همچنین جلوگیری از ابتلا به این بیمار کمک کند.

اگر به هر دلیلی سرما خورده هستید، باز هم می‌توانید از انار میل کنید. به شرط آنکه همچنان تعادل را نگه دارید. متأسفانه برخی طبع سرد انار را آنچنان پررنگ می‌کنند که باعث شده تا مصرف آن در ایام سرماخوردگی تبدیل به چالش جدی شود. اما بهتر است بدانید که تنها انار ترش طبع سرد دارد. طبع انار شیرین معتدل است و قاعدتاً هیچ ‌کسی انار ترش را برای حس و حال بهتر مصرف نمی‌کند. لذا انار شیرین تأثیری در سرد مزاجی شما ندارد و حتی مصرف آن باعث تقویت بیماری‌های سرد مزاجی نمی‌شود.

در طب سنتی انار تب‌بر قدرتمندی است. همیشه گفته‌ شده که برای آنها که تب بالایی دارند، از انار استفاده کنند. انار تب سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. لذا وقتی در ابتدای سرماخوردگی هستید و در تب این بیماری می‌سوزید، با مصرف به‌ موقع و اندازه انار می‌توانید تب را کاهش داده و از تهاجم اولیه بیماری بکاهید. این ویژگی به‌ خاطر خاصیت ادرار آور بودن انار است. وقتی انار میل می‌کنید، کلیه‌ها قوی‌تر و بهتر کار می‌کنند. مقدار اوره بدن زیاد شده که باعث افت تب در بدن سرما خورده خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied