شمانیوز
شما نیوز

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

فسخ قرارداد اراضی مزارع پرورش میگو بدون عملکرد مؤثر طی 5 سال گذشته

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قرارداد زمین هایی که پیش از این در اختیار سرمایه‌گذاران پرورش میگو قرار گرفته بود و برای پنج سال بدون عملکرد مؤثر باقی مانده است بازپس گرفته شده و به سرمایه‌گذاران جدیدی که با استفاده از روش‌های مدرن و فناورانه اقدام به تولید میگو می کنند، واگذار می‌شود.

فسخ قرارداد اراضی مزارع پرورش میگو بدون عملکرد مؤثر طی 5 سال گذشته

مریم نوری بالانجی افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از تضییع بیت‌المال و هم‌راستا با سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته کشوری جهت افزایش تولید و ایجاد امنیت غذایی و حفظ ذخایر ملی و جلوگیری از تخریب محیط زیست همچون اراضی صورت می‌گیرد.

نوری بالانجی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته تاکنون قرارداد با دو سرمایه‌گذار متعلق به زمینی به مساحت 156 هکتار فسخ شده و پس از بررسی‌های صورت گرفته، این زمین در اختیار 31 تن از متقاضیان تولید میگو با روش‌های مدرن و فناورانه پرورش میگو متراکم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین قرارداد تقریبی 350 هکتار از اراضی که در سال‌های گذشته به چندین سرمایه گذاران حوزه میگو واگذار شده و طی سالیان متمادی فقط در بخشی از آن اراضی پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته‌اند الباقی اراضی‌شان نیز که بدون پیشرفت فیزیکی باقی مانده و مراحل فسخ خود را با هدف جلوگیری از تضیع بیت المال طی می‌کنند.

به گفته مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم؛ متأسفانه در سنوات گذشته عده ای به بهانه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در جزیره قشم و جهت انجام طرح های پیشنهادی همچون پرورش میگو به روش سنتی نیمه متراکم در قطعات هکتاری، زمین هایی را در اختیار گرفتند که در سال جاری و با بررسی های صورت گرفته این مدیریت نسبت به استرداد زمین هایی که سرمایه گذار آنها خلاف مفاد قرارداد زمین عمل نموده است، اقدام شد.

نوری بالانجی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه‌های شیلات و کشاورزی مناطق آزاد برای نخستین بار در جزیره قشم در دستور کار قرار دارد، افزود: راه‌اندازی این سامانه در راستای اجرای قانون ماده 65 احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، رفع دوگانگی مدیریت در حوزه شیلات و کشاورزی و تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری این حوزه در جزیره قشم خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied