شمانیوز
شما نیوز

یارانه | واریز یارانه

یارانه ویژه به دهک‌های پایین اختصاص یافت | جزئیات بیشتر را بخوانید

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، قطع یارانه افراد مختلف را خبری کذب خواند.

یارانه ویژه به دهک‌های پایین اختصاص یافت | جزئیات بیشتر را بخوانید

به گزارش شمانیوز : اخیرا اعلام شد که یارانه نقدی افراد غیر نیازمند قرار است حذف شود اما با پیگیری‌های مختلف مشخص شد این اخبار به کلی کذب هستند و دولت تصمیمی بابت قطع یارانه نقدی افراد مختلف ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: کسری بودجه اثرات منفی فراوانی بر شاخص‌های اقتصادی می‌گذارد. در سخنان خود با بیان اینکه یارانه نقدی بسیار کلانی در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌شود، اعلام کرد: اخباری که در خصوص قطع یارانه افراد منتشر می‌شود حقیقت ندارد و دولت هم قصدی بر قطع یارانه افراد مختلف ندارد، هرچند ما معتقدیم همه نباید یارانه بگیرند و ۳ دهک بالا نیازمند یارانه نیستند.

پرداختش مثل همیشه اتفاق می‌افتد.این موضوع بخشی از یک گزارش خبری کامل از سوی یک رسانه آنلاین اقتصادی است که برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با نگرانی آن را بازتاب دادند. دهک یارانه خانوار هم مشخص شده است.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای‌عالی استان‌ها در خصوص سوالات نمایندگان درباره حذف یارانه، گفت: در سال ۷۹، یارانه‌های غیرمستقیم حذف شدند و یارانه‌های نقدی به سه بخش تقسیم شدند. اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، یارانه‌ها به همه مردم تعلق گرفت. این موضوع باعث شد که حجم یارانه‌ها به ۶۹ میلیون نفر برسد. درحال‌حاضر، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند.

به گفته عسگریان، در سال گذشته، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داده می‌شد و حجم کل یارانه‌ها ۳ هزار میلیارد تومان بود. با حذف ارز ترجیحی، حجم یارانه‌ها به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در امسال، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر داده می‌شود. این مقدار به ۸۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود و اگر کالابرگ هم اضافه شود به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حجم بسیار بزرگی است‌. این یارانه سفره مردم بود و به دلیل نبود زیرساخت به درستی هدایت نشد.

 

یارانه ویژه به دهک‌های پایین اختصاص یافت

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: به خاطر فروش نفت که درسال گذشته افزایش داشت و اجازاتی که مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق و توسعه دادند، در حوزه عمرانی دولت فعالیت‌های خوبی انجام دادند. وی افزود: دولت و مجلس سعی می‌کنند تورم در کالاهای اساسی کاهش داشته باشد. نجم آبادی گفت: یارانه‌های ویژه‌ای به دهک‌های پایین داده می‌شود.

 

یارانه‌ها باید هدفمند توزیع شود

عسگریان با اشاره به یارانه اختصاص یافته به دارو می‌گوید: «پیش از این بزرگترین محصول قاچاق از کشور دارو بود چرا که قیمت دارو به دلیل اختصاص یارانه، ارزان‌تر از کشورهای همسایه است‌.»

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که باید یارانه‌ها به عدالت تقسیم شود و اینگونه نباشد که ۱۸ درصد سوخت را دو دهک بالای جامعه استفاده کنند و دهک‌های پایین از آن بهره‌مند نباشند.

وی معتقد است که یارانه زیادی درحوزه انرژی ارائه‌ می‌شود و به همین دلیل مصرف انرژی بسیار بالاست‌. اگر به کشورهای دیگر توجه کنیم می‌بینیم که هزینه مصرف انرژی چقدر بالاست‌. این یارانه‌ها باعث شده است تقریبا انرژی به صورت رایگان به‌دست مصرف‌کننده برسد.

به اعتقاد عسگریان، یارانه‌ها باید بازگشت داده شود و با هدفمندی دقیق‌تر دوباره توزیع شود و شورای‌عالی استان‌ها می‌تواند این نقش را برعهده داشته باشد و مردم را قانع کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied