شمانیوز
شما نیوز

محدودیت ترافیکی

محدودیت ترافیکی در جاده های شمال + جزئیات

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت های ترافیکی در محورهای منتهی به این استان با هدف تسهیل در تردد خودروها خبرداد.

محدودیت ترافیکی در جاده های شمال + جزئیات

به گزارش شمانیوز: سرهنگ یدالله جهان تاب روز دوشنبه وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده پل دزدبن را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شمال در محدوده پل زنگوله را نیز سنگین اعلام کرد و اظهار داشت: تردد خودروها در محورهای هراز و فیروزکوه عادی و روان گزارش شده است.

جهان تاب از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر و عایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کند تا سفری امنی و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رئیس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

سرهنگ جهان تاب محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۰ مهرماه جاری تا ساعت هفت صبح روز شنبه پانزدهم همین ماه از محورهای کرج چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

محور کندوان:

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد تمام تریلر ها از محور هراز کماکان ممنوع است.

تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ۱۰ تا ۱۲ مهرماه جاری و همچنین از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

محور فیروزکوه:

تردد انواع تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای سه شنبه و جمعه یازدهم تا چهاردهم مهرماه جاری از مسیر جنوب به شمال محور تهران، فیروزکوه، قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تغییر در ساعت و با نحوه اجرا دور از انتظار نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied