شمانیوز
شما نیوز

اخبار اجتماعی

راه‌هایی برای از بین بردن بوی بد یخچال

آیا هر بار که در یخچال را باز می‌کنید بوی بدی از آن متصاعد می‌شود؟ امکان دارد گردش کم هوا در یخچال، پر بودن آن از غذاها یا پوسیدگی مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، پیاز یا سیر در این قضیه دخیل باشد که این دلایل به صورت بالقوه می‌تواند سلامت انسان را تهدید کند.

راه‌هایی برای از بین بردن بوی بد یخچال

به گزارش شمانیوز؛ بنابراین از بین بردن بوی بد یخچال کاری است که حتما باید صورت بگیرد. اما این کار کم و ساده‌ای نیست. به گزارش تایمز آف ایندیا، در این مطلب به چند راه ساده برای خلاص شدن از شر بوی بد یخچال اشاره کرده‌ایم که با بکار بردن این راه‌ها می‌توانید یخچال تمیزو غذاهای سالم‌تری داشته باشید.

اولین گام در راه از بین بردن بوی تند این است که یخچال خود را کاملا تمیز کنید. مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته را حذف کنید. این‌ها از دلایل اصلی ایجاد بوی بد در داخل یخچال هستند.

جوش شیرین

برای از بین بردن بوی تند و بد یخچال از یک بسته یا جعبه باز جوش شیرین استفاده کنید یا یک کاسه کوچک پر از جوش شیرین را در قفسه یخچال قرار دهید. این کار با جذب بو به از بین بردن بوی بد کمک می‌کند. برای نتیجه بهتر هریک یا دو ماه جوش شیرین تازه را با جوش شیرین کهنه عوض کنید.

قهوه آسیاب شده

 یک کاسه قهوه تازه آسیاب شده را در یخچال قرار دهید. قهوه آسیاب شده می‌تواند به جذب و پوشاندن بوهای بد و تند کمک کند. هر چند روزی یکبار باید قهوه آسیاب شده تازه را جایگزین کنید.

وانیل

یک تکه پنبه یا یک تکه پارچه را به عصاره وانیل آغشته کرده و در یخچال قرار دهید. وانیل دارای عطر مطبوعی است که می‌تواند به پوشاندن بوهای دیگر کمک کند.

پوست مرکبات

پوست مرکبات مانند لیمو، پرتقال یا لیموترش را در یخچال قرار دهید. پوست مرکبات روغن‌های طبیعی را آزاد می‌کند که رایحه‌ای با طراوت دارند.

داخل یخچال خود را با محلولی به میزان مساوی از آب، آب لیمو و سرکه سفید پاک کنید. سرکه می تواند به از بین بردن بوی بد کمک کند.

زغال ماده‌ای موثر برای از بین بردن بوهای نامطلوب درون یخچال است. شما همچنین می‎‌توانید از زغال برای تمیز کردن منافذ و رهایی از مسمومیت‌های غذایی نیز استفاده کنید. دمای یخچال را به حداقل برسانید و یک کاسه کوچک حاوی پودر زغال را درون یخچال قرار داده و اجازه دهید در یخچال به مدت ۳ روز بسته بماند تا بوهای ناخوشایند به کلی برطرف شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied