شمانیوز
شما نیوز

با عرضه 12 درصد از سهام شرکت حمل‌ونقل ریلی

معاملات «حپرتو» در فرابورس رسما کلید خورد

عرضه اولیه سهام شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس امروز دوازدهم مهرماه با روش حراج به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط انجام شد و هر سهم حپرتو 5193 ریال قیمت خورد.

معاملات «حپرتو» در فرابورس رسما کلید خورد

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی این عرضه که دوره سفارش‌گیری آن از ساعت 9:15 تا 11:15 امروز تعیین شد، 64 صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت حپرتو رقابت کردند.

قیمت گزارش ارزش‌گذاری سهام حپرتو 4605 ریال بود و طبق اطلاعیه عرضه اولیه منتشرشده از سوی مدیریت عملیات بازار فرابورس، هر کد معاملاتی امکان ثبت سفارش حداکثر 3 میلیون و 600 هزار سهم را داشت.

بر اساس این گزارش، تعداد کل سهام حپرتو 1 میلیارد و 500 میلیون سهم است که در این عرضه اولیه، 12 درصد از کل سهام این شرکت معادل 180 میلیون سهم روی میز عرضه رفت.

مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک آینده و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان بود که سقف تعهد آن به میزان 90 میلیون سهم معادل 50 درصد عرضه اولیه در نظر گرفته شد.

گفتنی است شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس از فروردین‌ماه سال جاری در گروه حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات و زیرگروه حمل‌ونقل از طریق خطوط راه‌آهن در بازار دوم فرابورس درج شد و امروز نیز برای اولین بار سهام آن روی تابلو معاملات رفت.

پیش از این طی نشست خبری ویژه حپرتو که با حضور مدیران این شرکت در فرابورس برگزار شد، حسین باقری مدیرعامل این شرکت، مجموعه پرتو بار فرابر خلیج فارس را یکی از پویاترین شرکت‌ها در زمینه حمل‌ونقل بار با در اختیار داشتن 1405 واگن باری معرفی کرد.

به گفته وی 200 واگن لبه‌بلند طی دو سال گذشته به این مجموعه اضافه‌شده و سیاست شرکت توسعه ناوگان ریلی به‌خصوص حمل‌ونقل مواد معدنی است.

در خصوص صورت‌های مالی نیز مدیر مالی شرکت پرتوبار فرابر خلیج‌فارس با اشاره به اینکه سود ناخالص نسبت به سنوات گذشته از سال 98 تا 1401، روند صعودی داشته است، گفت: سود ناخالص در سال 1401 به 908 میلیارد رسیده است که عمدتا به دلیل افزایش درآمدهای عملیاتی بوده که طی دو سال گذشته به دلیل سرمایه‌گذاری در واگن‌های لبه‌بلند بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied