شمانیوز
شما نیوز

در آیین توسعه و یکپارچه‌سازی مرکز ارتباط مردمی 1526 مطرح شد؛

ایجاد معنای مشترک بین مردم و مالیات با استفاده از ظرفیت رسانه ای/ آگاهی بخشی به افزایش تمکین و رضایت مودیان منجر می شود

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ مالیاتی و انعکاس عملکرد نظام مالیاتی برای جامعه بسیار مهم است، گفت: تصویرسازی مناسب در ذهن مودیان مالیاتی از عوامل اصلی افزایش شاخص‌‌های تمکین به حساب می آید و در این راستا اقدامات و دستاوردهای نظام مالیاتی به طرق مختلف اطلاع رسانی می شود.

  ایجاد معنای مشترک بین مردم و مالیات با استفاده از ظرفیت رسانه ای/ آگاهی بخشی به افزایش تمکین و رضایت مودیان منجر می شود

 داود خدابنده مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی سازمان امور مالیاتی کشور در آیین توسعه و یکپارچه‌سازی مرکز ارتباط مردمی 1526 با اشاره به نقش و اهمیت آگاهی بخشی عمومی در تحقق اهداف نظام مالیاتی، گفت: مالیات ستانی مقوله ای فرهنگی است و نیاز است تا نگاه مردم به این مقوله تغییر پیدا کند از اینرو، با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای، اطلاع رسانی بهنگام و درست، فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترغیب، تعامل و ارتباط با مجموعه مخاطبان نظام مالیاتی، مسیر تبیین و تشریح سیاست‌ های سازمان در جهت اعتمادآفرینی و مشارکت جویی هرچه بیشتر مودیان گام بر می داریم.

وی رویکرد مهم کنش گری ارتباطی در سازمان امور مالیاتی کشور را افزایش سطح تمکین مؤدیان و رضایت عمومی از نظام مالیاتی عنوان کرد و گفت: وقتی می‌توانیم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را به نحو مطلوب و شایسته ‌ای تحقق بخشیم که نزد مردم رضایت نسبی از پرداخت مالیات ایجاد نماییم.

مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگسازی مالیاتی با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ مالیات در جامعه، یکی از برنامه های اولویت دار دوره تحولی سازمان امور مالیاتی است، تصریح کرد: رسانه به عنوان پل ارتباطی بین نظام مالیاتی و جامعه، نقشی بی بدیل در گفتمان سازی و ایجاد معنای مشترک بین مردم و مالیات بازی می کند.

خدابنده با تشریح عملکرد حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی اظهار داشت: در شش ماهه سال جاری، بالغ بر 600 خبر، گزارش و یادداشت تهیه و تولید شده و طی این مدت مسئولان مالیاتی در برنامه های مختلف صدا و سیمای ملی و استانی 608 بار حضور یافته اند.

وی اضافه کرد: با تهیه و تولید و انتشار بالغ بر 2526 مورد تبلیغات محیطی، 275 مورد کلیپ آموزشی، 485 مورد بنر، 253 مورد اینفوگرافی و 113 موشن در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مودیان و مردم صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: در راستای تکریم مودیان و افزایش آگاهی آنان ضمن برپایی 1646 میز خدمت در 200 نقطه کشور، حدود 750 نشست با مجامع، اصناف و سایر مراکز و گروه های ذینفع و مرتبط با حوزه مالیاتی در اقصی نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

 وی در ادامه افزود: در اجرای دستور وزیر محترم اقتصاد هنگام بازدید از ادارات امور مالیاتی تهران مبنی بر توسعه و ساماندهی مرکز ارتباط مردمی 1526، ضمن توسعه و تکمیل این مرکز، هم اینک پاسخگوی ماهانه بین 30 هزار تا 40 هزار تماس تلفنی بوده و مدت انتظار پاسخگویی را از 10 دقیقه به دو دقیقه کاهش داده ایم.

 خدابنده خاطرنشان کرد: در راستای بهبود ارایه خدمات مالیاتی به مودیان و تسهیل و تسریع امور، راه اندازی دستیار هوشمند مالیاتی، چت بات، هپی کال سنتر، مشاوره مالیاتی، اپلیکیشن، وب سرویس و سامانه هوشمند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied