شمانیوز
شما نیوز

کتلت | کتلت اصفهانی

خوشمزه ترین کتلت دنیا رو برای نهارت درست کن |طرز تهیه کتلت به روش اصفهانی

اگر شماهم عاشق غذاهایی مثل کتلت هستید با ماهمراه باشید تا یک نوع کتلت اصفهانی را آموزش دهیم .

خوشمزه ترین کتلت دنیا رو برای نهارت درست کن |طرز تهیه کتلت به روش اصفهانی

به گزارش شمانیوز کتلت یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است. کتلت انواع مختلفی دارد و هر شهری ممکن است کتلت مخصوص به شهر خودش را داشته باشد. غذای کتلت بسیار پرطرفدار است و خوشمزه و لذیذ می‌باشد. در مقاله زیر ما قصد داریم یک نوع کتلت به روش اصفهانی را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

 

مواد لازم

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده 400 گرم
سیب زمینی 2 عدد متوسط
پیاز 1 عدد بزرگ
سیر 1 حبه
هویج 1 عدد کوچک
گوجه فرنگی 2 عدد متوسط
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

کتلت اصفهانی

طرز تهیه

برای تهیه کتلت اصفهانی خوشمزه ابتدا پیاز، سیب زمینی و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود، سپس در یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

در این مرحله پوست هویج و گوجه فرنگی ها را می گیریم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی شان را می گیریم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده به کاسه حاوی مخلوط پیاز و سیب زمینی اضافه می کنیم.

در این مرحله تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه می کنیم و با دست مواد را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست شو منسجم شوند. حداقل باید 5 دقیقه مواد را ورز دهیم تا چسبندگی پیدا کند.

در صورتی که ماسه کتلت شل بود باید کم کم آرد نخودچی را اضافه کنیم و مجددا ورز دهیم تا مایه کتلت منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

در صورتی که کمبود وقت داشته باشیم، می توانیم مایه کتلت را بدون استراحت سرخ کنیم. البته اگر بخواهیم مایه کتلت را بدون استراحت سرخ کنیم باید انرا مدت بیشتری ورز دهیم تا هنگام سرخ شدن از هم باز نشود.

پس از اینکه مایه کتلت استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم و کمی ورز می دهیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا روغن به طور کامل داغ شود.

در این مرحله کتلت ها را به صورت دلخواه با دست شکل می دهیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود.

پس از اینکه سرخ کردن کتلت ها به پایان رسید می توانیم برای گرفتن روغن اضافی شان از دستمال حوله ای یا توری فلزی استفاده کنیم. در پایان کتلت ها را داخل طرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    من درست کردم عالی شد ممنونم از شما

  • ناشناس

    این کتلت چون گوشتش زیاده قطعا خوشمزه میشه.😋😋😋

  • ناشناس

    کتلت خوشمزه ایه ولی مال اصفهان نیست

تبلیغات متنی