شمانیوز
شما نیوز

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا

استایرن منومر سومین پروژه بزرگ توسعه پتروشیمی بوعلی سینا برای افزایش تولید و سودآوری / تولید همزمان ریفرمیت و پارازایلین راهبرد «بوعلی» برای خلق ثروت

قائم مقام پتروشیمی بوعلی سینا آخرین وضعیت پروژه PX این شرکت را تشریح کرد و از طرح استایرن منومر به عنوان سومین پروژه بزرگ توسعه این شرکت پتروپالایشی برای رسیدن به تولید پایدار با سبد محصولات متنوع خبر داد.

استایرن منومر سومین پروژه بزرگ توسعه پتروشیمی بوعلی سینا برای افزایش تولید و سودآوری / تولید همزمان ریفرمیت و پارازایلین راهبرد «بوعلی» برای خلق ثروت

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ اردلان صداقت زاده با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های این شرکت گفت: واحد پارازایلین مجتمع تا پایان پائیز سال جاری به مرحله تولید خواهد رسید و همزمان با این محصول با ارزش، تولید ریفرمیت را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: با رفع کامل چالش راه‌اندازی بلندترین برج تماما ایرانی صنعت پتروشیمی، وارد فاز راه‌اندازی خواهیم شد و تا اواخر پاییز تولید محصول پارازایلن را از سر خواهیم گرفت.

قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه از پروژه استایرن منومر به عنوان سومین طرح بزرگ توسعه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا یاد کرد و تصریح کرد: خوشبختانه پروژه استایرن مونومر در هیئت مدیره گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تصویب رسیده و در مراحل پایانی ابلاغ طرح هستیم و ان‌شاءالله به زودی کار پیمان به نتیجه می‌رسد و فعالیت پروژه به صورت جدی آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول در پتروشیمی بوعلی سینا خاطر نشان کرد: در حال حاضر زمین مورد نیاز پروژه نیز فنس کشی شده است و طبق برنامه پیش خواهیم رفت تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و خلق ثروت برای سهامداران برسیم.

وی نقش شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در تولید بنزین با کیفیت در کشور را هم بسیار پراهمیت ذکر کرد و یادآور شد: تولید پارازایلین و ریفرمیت هر دو برای مجتمع پر اهمیت است و در حال حاضر نیز قیمت محصول پارازایلین با افزایش همراه بوده است که از نظر سوددهی با تولید ریفورمیت خیلی تفاوت نخواهد داشت.

صداقت زاده امکان تولید همزمان پارازایلین و ریفرمیت در این پتروپالایشگاه را نیز ممکن دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور و قیمت‌های جهانی محصولات، امکان تولید همزمان پارازایلین و ریفورمیت را داریم و متناسب‌ با وضعیت بازار تولید را مدیریت خواهیم کرد و اکنون بسیاری از واحدهای بزرگ آروماتیک دنیا نیز به همین شیوه سبد محصولات خود را مدیریت می‌کنند.

قائم مقام بزرگترین آروماتیک هاب‌ اول پتروشیمی ایران که پیش بینی می‌شود طی ۹ ماهه نخست امسال سودی معادل سال گذشته محقق سازد تاکید کرد: حجم تولیدات پتروشیمی بوعلی سینا طی سال‌های گذشته روند روبه رشد داشته و سال گذشته تا ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی‌ شرکت تولید کرده‌ایم و بسته به میزان نیاز پتروشیمی شهید تندگویان که بوعلی سهامدار آن است تولیدات خود را مدیریت خواهیم کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied