شمانیوز
شما نیوز

سرمایه گذاری صد میلیون دلاری شرکت بایکار برای تولید پهپاد در اوکراین

مدیرعامل شرکت پهپادی بایراکتار سرمایه گذاری نظامی ترکیه در اوکراین را خودکفا، سازگار با محیط زیست و برای هر دو طرف سودمند دانست.

سرمایه گذاری صد میلیون دلاری شرکت بایکار برای تولید پهپاد در اوکراین

به گزارش پارسینه به نقل ازc4isrnet مدیر ارشد اجرایی شرکت بایکار ترکیه گفت: این شرکت صد میلیون دلار برای سه پروژه در اوکراین، از جمله واحدهای تولید پهپاد تهاجمی Bayraktar TB2 خود، سرمایه گذاری خواهد کرد.

در اظهاراتی به نقل از خبرگزاری Ukrinform، هالوک بایراکتار، مدیر عامل شرکت، در اوایل ماه جاری به انجمن صنایع دفاع در کی یف گفت که این سرمایه گذاری شامل یک مرکز تولید، یک مرکز خدمات و یک دفتر مرکزی خواهد بود. وی گفت: «ساخت و ساز در حال حاضر آغاز شده است. تکمیل آن حدود یک سال و نیم طول خواهد کشید. ما قصد داریم حداقل 300 نفر را در اینجا استخدام کنیم و همکاری ادامه دارد.»

یکی از مقامات شرکت بایکار که خواست نامش فاش نشود، گفت که بایکار، مدیران ارشد اوکراین را به عنوان یک شریک استراتژیک بلند مدت و نه صرفا یک بازار می دانند.

بایراکتار در کی یف گفت که سرمایه گذاری پیش بینی شده، خودکفا، سازگار با محیط زیست و برای هر دو طرف سودمند خواهد بود، زیرا اوکراین فناوری های منحصر به فردی برای تولید موتورهایی دارد که به پهپادهای ترکیه نیرو می دهد.

شرکت بایکار با تملک زمین برای واحد تولیدی در اوکراین شروع به کار کرد. این کشور مجوز دولت اوکراین را برای تولید پهپادهای TB2 و Akinci در ماه ژوئن گرفت. یک ماه بعد، شرکت شروع به ساخت کارخانه کرد.

اما در ماه اوت، موشک‌های روسی به تأسیسات سازنده هواپیما و موتور اوکراینی «موتور سیچ»، شرکتی که برای صنعت محلی ترکیه اهمیت استراتژیک دارد، اصابت کرد. موتور سیچ در نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تلاش های جنگی کی یف توسط دولت اوکراین تصرف شده بود. منطقه ای که مقر این شرکت، Zaporizhzhia است، تا حدی توسط نیروهای روسی اشغال شده است.

شرکت موتور سیچ دارای روابط استراتژیک با صنعت هوافضای ترکیه است. این شرکت و شرکت وابسته به آن Ivchenko Progress موتورهای AI-450 را برای برجسته ترین پهپاد مسلح ترکیه یعنی Akinci، و موتور AI-25TLT خود را برای Kizilelma که یک جت بدون سرنشین در حال ساخت است و Anka-3، یک پهپاد جنگی دیگر ارائه کرده اند. گفتنی است Akinci و Kizilelma توسط بایکار خصوصی ساخته شده اند در حالی که Anka-3 توسط صنایع هوافضای ترکیه (TAI) تولید می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied