شمانیوز
شما نیوز

صبحانه | صبحانه با سیب زمینی

طرز تهیه یک صبحانه با سیب زمینی | طرز تهیه یک صبحانه سیب زمینی مخصوص دانش آموزان

اگر شماهم به دنبال یک صبحانه مقوی و خوشمزه برای دانش آزموتان هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

طرز تهیه یک صبحانه با سیب زمینی | طرز تهیه یک صبحانه سیب زمینی مخصوص دانش آموزان

به گزارش شمانیوز :صبحانه یک وعده غذایی مهم است. صبحانه باید برای دانش آموزان متنوع و مقوی باشد تا راحت تر بتوانند میل کنند. اگر شماهم دنبال صبحانه مقوی و خوشمزه هستید برای فرزندان دانش آموزتان ، ما به شما یک صبحانه سیب زمینی را پیشنهاد می دهیم. این صبحانه سیب زمینی بسیار خوشمزه بوده است و با یک بار درست کردن آن ، فرزندان شما ، عاشق آن خواهند شد. 

 

موادلازم

سیب زمینی ۳ عدد متوسط
آرد ۱۱۵ گرم
کره ۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه پنکیک سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به خوبی می شوییم، سپس آنرا به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم.

حالا سیب زمینی های خرد شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه پخته و نرم شوند.

پس از گذشت این مدت، زمانی که سیب زمینی ها کاملا نرم و پخته شدند قابلمه را از روی حرارت برداشته و آنها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. حالا سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

در ادامه سیب زمینی ها را با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا پوره شوند، سپس کره را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره با دمای پوره سیب زمینی ذوب شده و به خورد آنها برود. حالا آرد را به کاسه اضافه می کنیم.

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. لازم به ذکر است بدانید مقدار آرد بستگی به جنس سیب زمینی افزایش یا کاهش پیدا می کند.

حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر سیب زمینی را روی آن قرار می دهیم و آنرا به صورت دایره به قطر ۲۳ سانتی متر و ضخامت ۱ تا ۲ سانت متر باز می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود. در ادامه خمیر سیب زمینی را به صورت مثلثی برش می زنیم و برش ها را به آرامی درون تابه می چینیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی