شمانیوز
شما نیوز

با راه‌اندازی سامانه جمع‌سپاری امکان‌پذیر شد؛

اصلاح و ارتقا کیفیت سوالات آزمون‌های بورس با کمک اساتید و داوطلبان

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس گفت: رویت سوالات بدون پاسخ، علامت‌گذاری سوالات مهم، اعلام گزارش خطا در مورد سوالات رویت شده، درج پاسخ تشریحی و طراحی سوال از جمله ویژگی‌های سامانه جمع‌سپاری آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه است، که به طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار دارد.

اصلاح و ارتقا کیفیت سوالات آزمون‌های بورس با کمک اساتید و داوطلبان

به گزارش روابط عمومی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، محمدهادی سلیمی‌زاده در رابطه با هدف راه‌اندازی سامانه جمع‌سپاری آزمون‌های بازار سرمایه گفت: از سالیان گذشته تاکنون همیشه موضوع آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و همچنین دریافت این مدارک پس از قبولی در آزمون، از جمله دغدغه‌های مهم در حوزه تامین منابع انسانی در نهادهای مالی بازار سرمایه بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌هایی کمبودهایی در این حوزه وجود داشته و سبب ایجاد مشکلاتی در بخش‌های عملیاتی بازار سرمایه شده و حتی دانشجویان و علاقه‌مندان به دریافت گواهینامه‌های حرفه‌ای را با موانعی مواجه می‌کرد.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس بیان کرد: در این خصوص برنامه‌ای چند مرحله‌ای برای توسعه کمی و کیفی آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در شرکت اطلاع‌رسانی و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار طراحی شد. برخی مراحل اولیه این طرح در خصوص تغییر نرم‌افزار برگزاری آزمون‌ها بود تا مشکلات اجرایی سازمان در این حوزه و همچنین مشکلات مربوط به ثبت‌نام مخاطبان در انواع آزمون‌ها رفع شود.

آغاز توسعه مراکز آزمون در سطح کشور

وی افزود: در گام بعدی جهت استقرار عدالت آموزشی و رفاه حال مخاطبان و اهالی بازار سرمایه در خارج از تهران، توسعه مراکز آزمون در شهرستان‌ها عملیاتی شد. در حال حاضر به جز تهران در 10 مرکز آزمون خارج از تهران، آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه بر اساس تقاضا برگزار می‌شود.

افزایش کیفیت آزمون‌های بازار سرمایه با سامانه جمع‌سپاری

سلیمی‌زاده گفت: در امتداد این برنامه‌ها و از انتهای سال گذشته بهبود کیفی بانک سوالات آزمون و افزایش سطح استاندارد آزمون‌ها در دستور کار است. در این گام یکی از اقدامات مهم در کنار سایر فعالیت‌های انجام شده به لحاظ ساختاری و زیربنایی، راه‌اندازی و طراحی سامانه جمع‌سپاری آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه بود که در پانزدهین نمایشگاه صنعت مالی در خرداد ماه با حضور ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی اینترنتی test.semedco.ir/Questions رونمایی شد.

سامانه جمع‌سپاری آزمون‌های بازار سرمایه چگونه کار می‌کند؟

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در ادامه اضافه کرد: این سامانه مبتنی بر فلسفه انجام اقدامات با مشارکت ذینفعان و به عنوان یک ماژول جانبی در کنار نرم‌افزار جدید برگزاری آزمون‌ها طراحی و عملیاتی شد. در این سامانه سوالات آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه به رویت مخاطبان می‌رسد و افراد پس از تشکیل حساب کاربردی می‌توانند از ویژگی‌های این سامانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: رویت سوالات بدون پاسخ، علامت‌گذاری سوالات مهم، اعلام گزارش خطا در مورد سوالات رویت شده، درج پاسخ تشریحی و طراحی سوال از جمله ویژگی‌های این سامانه است که به طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار دارد.

مزایای استفاده از سامانه جمع‌سپاری

سلیمی‌زاده گفت: همچنین افراد با مشارکت در فرآیندهای ذکر شده در این سامانه، می‌توانند از امتیازات باشگاه مشتریان بهره‌مند و در فازهای تکمیلی سامانه از طریق مصرف امتیازات از امکانات خاصی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: نمایش کلید سوالات و خریداری آزمون آزمایشی با پاسخ تشریحی (شبیه‌ساز آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه) از جمله امکانات این سامانه در فازهای تکمیلی است.

چرا ایجاد این سامانه در دستور کار قرار گرفت؟

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس گفت: مشکلات متعددی که در این حوزه از سالیان قبل وجود داشت و همچنین بهره‌گیری از مشارکت متقاضیان، علاقه‌مندان، مدرسان و فعالان بازار سرمایه برای طراحی محتوای اصلی آزمون‌ها یعنی سوالات، از جمله اهداف اصلی ایجاد این سامانه بوده است.

وی افزود: همچنین در پاسخ به نیاز مخاطبان مبنی بر آشنایی با نمونه سوالات آزمون به طور رایگان و بر اساس رسالت‌های حرفه‌ای و ذاتی سازمان بورس و اوراق بهادار، فازهای تکمیلی ذکر شده به ویژه آزمون آزمایشی در حال طراحی است.

قبولی بیشتر در آزمون‌های بورس با سامانه جمع‌سپاری

این مقام مسئول بیان کرد: به هر ترتیب رفع بخش عمده‌ای از دغدغه مخاطبان و متقاضیان آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه از طریق آشنایی با سوالات و آزمون‌های مشابه رفع خواهد شد و به احتمال فراوان مدت زمان و یا به عبارت بهتر تعداد دفعاتی که فرد لازم است در آزمون‌ها شرکت تا بالاخره قبول شود، کاهش خواهد یافت.

افزایش مشارکت اساتید و خبرگان در طراحی سوالات

وی در ادامه گفت: مشارکت مخاطبان، اساتید دانشگاهی و خبرگان بازار سرمایه از بستر این سامانه در حوزه تولید، صحت‌سنجی و طراحی سوالات و همچنین شناسایی افراد توانمند و مستعد در این زمینه از دیگر اثرات مثبت جانبی این سامانه است.

سلیمی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: از این طریق دعوت می‌کنم از تمام اساتید دانشگاه، فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری، فعالان آموزشی و پژوهشی و سایر علاقه‌مندان به مشارکت در زمینه طراحی سوالات سامانه جمع‌سپاری آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه که ما را در فرآیندهای این سامانه همراهی نماید تا با مشارکت این عزیزان، اقدامات انجام شده هر چه بهتر و سریعتر به افزایش سطح کیفی و استانداردهای آزمون‌ها منجر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied