شمانیوز
شما نیوز

آویشن | خواص آویشن

اگر میخواهید از سرماخوردگی در امان باشید از این گیاه استفاده کنید | خواص بی نظیر آویشن برای سرماخوردگی

اگر شماهم به دنبال یک راهکار هستید که فصل زمستان از سرماخوردگی درامان باشید حتما ازگیاه آویشن استفاده کنید.

اگر میخواهید از سرماخوردگی در امان باشید از این گیاه استفاده کنید | خواص بی نظیر آویشن برای سرماخوردگی

به گزارش شمانیوز : آویشن یک گیاه است که بسیار پرخاصیت است. آویشن برای سرماخوردگی بسیار مفید است. از آویشن به عنوان ادویه غذایی هم استفاده می شود. در ادامه به خواص آویشن برای سرماخوردگی اشاره شده ست. 

 

درمان عفونت ریه با آویشن

آویشن به مبارزه با عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند و یک خلط‌آور طبیعی است که به عنوان یک ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند و به دفع مخاط کمک می‌کند. از این رو ممکن است به شما در درمان فوری تنگی نفس کمک کند. برای اثربخشی هرچه بیشتر آن را به صورت زیر مصرف کنید:

  • آن را به صورت چای آماده کنید. یک قاشق چای‌خوری اویشن را در آب جوش بریزید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس صاف کنید. یک قطره آب لیمو به آن اضافه کنید تا خاصیت ضدعفونی‌کنندگی آن افزایش یابد. می‌توانید تا ۳ فنجان در روز بنوشید. دمنوش پونه و اویشن برای عفونت موثر است.
  • برای تسکین گلودرد و ورم لوزه، چای آویشن را غرغره کنید یا یک قاشق آن را تا ۳ بار در روز قورت دهید.

خواص آویشن برای سرماخوردگی، عفونت گلو و سرفه

عصاره آویشن به دلیل خواص بالزامیک و سیال کنندگی خود، یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مقابله با سرفه های شدید، گلودرد و هر نوع اختلال تنفسی است. آسم، سرماخوردگی و برونشیت همگی بیماری‌هایی هستند که با اویشن بهبود می‌یابند. دم کرده آویشن و خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی بسیار زیاد است.

برای اطلاع از طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی، درمان خلط گلو با آویشن و درمان گلودرد، توصیه می‌شود از ۱۵ قطره عصاره گل و برگ در ۱ لیتر آب جوش استفاده کنید و اجازه دهید قطره و آب حدود ۱۰ دقیقه بماند. پس از آن دم کرده باید فیلتر شده و حداقل ۲ تا ۳ بار در روز به مدت حدود ۲۰ روز مصرف شود.

کدام آویشن برای سرماخوردگی خوب است؟ متخصصان و پزشکان آویشن معمولی و آویشن لیمو را توصیه می‌کنند. هر دو گونه اگر در مکان‌های گرم و خشک کشت شوند، عطر و غلظت روغن بیشتری خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied