شمانیوز
شما نیوز

خواص پونه | دمنوش پونه

اگر میخواهید از سرماخوردگی پیشگیری کنید از این دمنوش استفاده کنید | خواص بی نظیر پونه برای سرماخوردگی

اگر در فصل پاییز و زمستان میخواهید از شر سرماخوردگی در امان باشید حتما مقاله زیر را بخوانید.

اگر میخواهید از سرماخوردگی پیشگیری کنید از این دمنوش استفاده کنید | خواص بی نظیر پونه برای سرماخوردگی

به گزارش شمانیوز : پونه یک گیاه با خاصیت درمانی بالایی است. در فصل پاییز و زمستان که شیوع سرماخوردگی زیاد است. استفاده از دمنوش پونه لازم است. دمنوش پونه خواص زیادی دارد. یکی از خواص دمنوش  پونه درمان و پیشگیری از سرماخوردگی است. برای طرز تهیه دمنوش پونه همراه ما باشید.

 

 خواص پونه برای سرماخوردگی و آنفولانزا

پونه یک گیاه دارویی است که در سنت‌های طب سنتی استفاده می‌شود. این گیاه خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مفید باشد. پونه می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی طبیعی عمل کند و به کاهش التهاب و علائم مربوط به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. همچنین، این گیاه می‌تواند به تسکین سرفه و سرفه خشک کمک کند و به تسریع فرآیند بهبودی بدن کمک کند. با این حال، قبل از استفاده از پونه یا هر گونه تکمیل‌کننده غذایی یا دارویی دیگر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که استفاده از آن برای شرایط خاص شما مناسب است.

 

طرز تهیه دمنوش پونه

برای تهیه یک فنجان دمنوش پونه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه تازه و یا یک قاشق چای‌خوری برگ پونه خشک‌شده را در چای صاف‌کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزید. اجازه دهید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و به رنگ چای دربیاید. اگر دوست داشتید می‌توانید آن را با نبات کمی شیرین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied