شمانیوز
شما نیوز

در دیدار با رایزنان فرهنگی ج‌.ا‌.ایران مطرح شد؛

هم‌افزایی سفیران فرهنگی با تیم ملی اقتصاد بین الملل ج.ا.ایران

در دیدار مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالى مناطق آزاد تجارى -صنعتى و ویژه اقتصادى با رئیس معاونان و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى و رایزنان فرهنگى جمهورى اسلامى ایران، ظرفیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادى براى توسعه اقتصادى کشور و حضور در سطح جهانى بحث و تبادل نظر شد.

هم‌افزایی سفیران فرهنگی با تیم ملی اقتصاد بین الملل ج.ا.ایران

 در این نشست وجه مشترک دو سازمان و جنبه عملکرد بین المللى طرفین مورد بررسى قرار گرفت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالى مناطق آزاد تجارى -صنعتى و ویژه اقتصادى در این نشست یکى از  ابزارهاى مهم براى انتقال فرهنگ اسلامى و انقلابى را عنصر اقتصاد عنوان کرد و گفت: رایزنان فرهنگى، سفیران فرهنگى جمهورى اسلامى ایران هستند و مناطق آزاد و ویژه اقتصادى هم تیم اقتصاد بین الملل جمهورى اسلامی، از این جهت تعامل دو دستگاه مى تواند در حضور جمهورى اسلامى ایران در اقتصاد جهانى موثرتر باشد و هم در انتقال فرهنگ اصیل انقلابى و اسلامى ایران به دنیا موفق تر عمل کند.

حجت الله عبدالملکى در این نشست ضمن معرفى بسته هاى سرمایه گذارى مناطق آزاد و ویژه اقتصادى، از رایزنان فرهنگى خواست که سرمایه گذاران بالقوه در کشورهاى مقصد را شناسایى و معرفى کنند.

 عبدالملکى افزود: با شناسایى سرمایه گذاران خارجى، خط ارتباطى مستقیم بین رایزنان فرهنگى و دبیرخانه شورایعالى براى جذب سرمایه گذار خارجى، گردشگران و همچنین جذب ایرانیان خارج از کشور براى سرمایه گذارى در ایران و تقویت صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادى ایران ایجاد شود.

گفتنى است؛ دبیرخانه شورایعالى مناطق آزاد تجارى-صنعتى و ویژه اقتصادى در راستاى جهانى سازى این مناطق از تمام ظرفیت هاى جمهورى اسلامى ایران در وزارت امورخارجه، سازمان توسعه تجارت و استفاده از طرفیت دستگاه هاى فرهنگى بین المللى کشور استفاده مى کند و پیش بینی می‌شود این اقدام نقطه عطفى براى حضور این مناطق در اقتصاد جهانى در آینده نزدیک باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied