شمانیوز
شما نیوز

ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط 1 روزه فوری و آسان

ترشی و شور ها یکی از دورچین های غذای ما ایرانی ها می باشد که بسیار محبوب و خوشمزه هستند از سبزیجان و صیفی جات مختلف تهیه می شوند.

طرز تهیه ترشی مخلوط 1 روزه فوری  و آسان

به گزارش شمانیوز؛  شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف ترشی ها را تهیه کنید ولی تا حالا شاید برای شما پیش بیاید که مهمان سر زده داشته باشید و یا هوس یک ترشی سریع را داشته باشید این رسپی مخصوص شماست و شما می توانید این ترشی را به راحتی در خانه تهیه کنید.

مواد لازم

گل کلم بزرگ ۱ عدد
کرفس ۲۵۰ گرم
خیار ۲۵۰ گرم
هویج ۵۰۰ گرم
سبزیجات معطر مرزه ترخون گشنیز به مقدار لازم
فلفل تند ۲ عدد
موسیر ۷ عدد
سرکه سفید یا قرمز به مقدار لازم
تخم گشنیز، سیاه دانه، فلفل سیاه نمک به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی مخلوط یک روزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گل کلم را از هم باز کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل یک لگن ریخته و آب بریزید و بگذارید تا بماند و بعد آبکشی کنید و این کار را ادامه دهید تا گل کلم تمیز شود. هویج و خیار و کرفس را بشورید و به صورت حلقه ای در یک اندازه خرد کنید. موسیر را داخل یک کاسه ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تاخیس بخورد و نرم شود.

مرحله دوم: پخت مواد

گل کلم را داخل یک قابلمه بریزید و روی آن آب بریزید و کمی زردچوبه اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و ۵ دقیقه بعد از جوش آمدن خاموش کنید و آبکش کنید. هویج و موسیر و کرفس را نیز برای ۱۰ دقیقه داخل همان قابلمه که گل کلم ها را خارج کردید بریزید و بگذارید تا بپزید و بعد آبکش کنید و به همراه گل کلم بگذارید تا کاملا خشک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید گل کلم پخته شود و به همراه هویج و موسیر و کرفس و خیار های حلقه شده داخل کاسه بریزید و بعد سبزی معطر خرد شده را نیز اضافه کنید و بعد کمی تخم گشنیز و سیاه دانه و فلفل سیاه و ۱ ق غذا خوری نمک و فلفل تند به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی

در ادامه باید یک شیشه ترشی تمیز و عاری از هرگونه چریی بردارید و ترشی را داخل آن بریزید تا کاملا پر شود و بعد روی مواد سرکه سفید یا قرمز بریزید و برای ۱ روز در فصای آشپزخانه قرار دهید و بعد میل کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied