شمانیوز
شما نیوز

عملکرد هفتگی بازارهای سهامی فرابورس نشان می‌دهد

بیشترین ارزش مبادلات در اختیار بازار اول

معامله‌گران فرابورسی در سومین هفته پاییز 1402 دادوستد 28 میلیارد و 500 میلیون برگه انواع دارایی مالی به ارزش 290 هزار میلیارد تومان را ثبت کردند که ارزش هفتگی این مبادلات 1.5 درصد و حجم آن 11 درصد افزایش یافت.

بیشترین ارزش مبادلات در اختیار بازار اول

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بازارهای سهام فرابورس طی 5 روز کاری هفته‌ای که گذشت، روزانه به طور میانگین میزبان مبادله 2 میلیارد و 750 میلیون سهم به ارزش 1600 میلیارد تومان بودند.

در بین بازارهای سهامی فرابورس، بازار اول با ثبت معامله 3 هزار و 480 میلیارد تومانی بیشترین ارزش دادوستدی را به خود اختصاص داد و 36 درصد رشد را نسبت به هفته کاری قبل تجربه کرد.

بازارهای پایه و دوم نیز به ترتیب میزبان معاملاتی به ارزش 2500 و 2000 میلیارد تومان بودند و رتبه‌های دوم و سوم را از نظر ارزش معاملات به خود اختصاص دادند.

در بازار ابزارهای مشتقه نیز در پی رشد 123 درصدی حجم و افزایش 87 درصدی ارزش مبادلات، شاهد جابه‌جایی 1.2 میلیون ورقه به ارزش 33 میلیارد تومان بودیم.

شاخص کل فرابورس در این هفته با افت 2.6 درصدی مواجه شد و در ارتفاع 25 هزار و 249 واحدی هفته را به پایان رساند.

ارزش بازار نیز در پی کاهش 1.8 درصدی هفتگی، به 2.4 میلیون میلیارد تومان رسید.

رصد معاملات هفتگی اوراق مالی اسلامی

در هفته‌ای که گذشت در فرابورس ایران جابه‌جایی 2 میلیارد و 900 میلیون ورقه مالی اسلامی به ثبت رسید که ارزش این معاملات بدون تجربه تغییر محسوسی نسبت به هفته ماقبل، بر 268 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در بخش ETFها نیز معامله‌گران اقدام به مبادله 12 هزار و 850 میلیارد تومان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله کرده و رشد 20 درصدی متغیرهای حجم و ارزش هفتگی را رقم زدند.

اوراق تسهیلات مسکن نیز در این هفته با افزایش تقاضا همراه بود و دادوستد 1.9 میلیون ورقه تسه و تملی به ارزش 178 میلیارد تومان در این اوراق انجام شد. حجم اوراق تسهیلات مسکن 24 درصد و ارزش مبادلاتی آن 31 درصد رشد کرد.

در نهایت نگاهی به صنایع پیشرو معاملات حاکی از آن است که گروه سرمایه‌گذاری‌ها با در اختیار گرفتن 13 درصد از ارزش معاملات خرد بازار، صدرنشین شده و گروه‌های بانکی و خودرویی نیز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied