شمانیوز
شما نیوز

قتل | قتل دوست

قتل دلخراش پسر نوجوان توسط دوستش | نزاعی که موجب که مرگ دلخراش پسر نوجوان شد

پسر نوجوانی که به صورت ناخواسته دوستش را به قتل زده بود، دست به اعتراف زد.

قتل دلخراش پسر نوجوان توسط دوستش | نزاعی که موجب که مرگ دلخراش پسر نوجوان شد

به گزارش شمانیوز: پسر نوجوان که در درگیری با دوستش وی را کشته بود پای میز محاکمه ایستاد و مدعی شد چاقو ناخواسته با گردن دوستش برخورد کرده و موجب قتل وی شده است.

ساعت ۵ عصر 13 مهرماه ۱۴۰۱ به ماموران پلیس خبر رسید درگیری چند پسر نوجوان در حوالی پارک ارتش به خون کشیده شده و پسر ۱۷ ساله ای به نام دانیال از ناحیه سینه چاقو خورده و به قتل رسیده است. ماموران پلیس برای تحقیق به پارک ارتش رفتند و در بررسی ها روشن شد دانیال در درگیری با پسر ۱۷ ساله ای به نام رسام زخمی شده است.

 

بازداشت متهم نوجوان

 به این ترتیب‌ ماموران به ردیابی رسام پرداختند و ساعتی بعد وی را در خانه پدرش بازداشت کردند.

در این میان از بیمارستان خبر رسید دانیال به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شده است. با مرگ پسر نوجوان ماموران به تحقیق از شاهدان پرداختند.

 

دوست دانیال که شاهد درگیری خونین بود گفت: امروز من و دانیال داخل پارک بودیم. او از من خواست به خیابان برویم و سیگار بخریم. ما مقابل مغازه رفته بودیم تا سیگار بخریم که با رسام روبه رو شدیم. فکر می کنم دانیال و رسام از قبل با هم درگیر بودند چون یکباره دانیال جلو رفت و سیلی به صورت رسام زد. آنها به هم درگیر شدند و رسام چاقویی را از جیبش بیرون آورد و یک ضربه به سینه دانیال زد و گریخت.

رسام در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: من و دانیال با هم دوست بودیم و او را از قبل می شناختم. آن روز فکر می کنم دانیال حال طبیعی نداشت و مشروب خورده بود که با من تماس گرفت و از من خواست تا به حسابش پول واریز کنم اما من به حرف او توجهی نکردم و گوشی موبایلم را قطع کردم .ولی او پشت سر هم زنگ میزد. او می گفت چون پشت سرم حرف های نامربوط زده ای باید حسابم را شارژ کنی. من به او گفتم اشتباه میکند و من حرفی پشت سر او نزده ام اما گوشش بدهکار نبود. او از من خواست تا سر خیابان بروم. من هم سر خیابان رفتم. دانیال و دوستش آنجا ایستاده بودند.او به محض روبه رو شدن به من به سمتم حمله ور شد و سیلی به صورتم زد .من عقب رفتم اما او شیشه دلستری را از زیر پیراهنش بیرون آورد و آن را به کنار جدول زد و شکست .میخواست با شیشه شکسته به من حمله کند.

وی ادامه داد: من از قبل برای دفاع از خودم کارد آشپزخانه ای را همراه برده بودم. وقتی دانیال با شیشه به سمت من حمله ور شد چاقو را به سمتش گرفتم تا او بترسد اما چاقو ناخواسته با قلب او برخورد کرد. من که ترسیده بودم بلافاصله به خانه برگشتم و موضوع را به پدرم گفتم. پدرم از من خواست خودم را به پلیس تحویل دهم که همان موقع مأموران پلیس رسیدند و من دستگیر شدم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود و اشک می ریخت گفت: باور کنید دانیال بی دلیل دعوا به راه انداخته بود و از من پول زور می خواست. وقتی در خیابان به صورتم سیلی زد و به مادرم فحش داد برای ترساندنش چاقو کشیدم اما من هرگز قصد کشتن او را نداشتم.

 

اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی

به دنبال اعترافات پسر نوجوان، وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند وی هنگام ارتکاب جرم ۱۷ سال داشته و در رشد عقلی وی شبهه وجود دارد.

 با این اظهارنظر رسام طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

 

در دادگاه

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند و گفتند به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستند.

وقتی رسام که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود روبه روی قضات ایستاد سرش را پایین انداخت و ابراز پشیمانی کرد.

وی گفت: وقتی دانیال با شیشه شکسته به من حمله کرد از ترسم چاقو را به سمتش گرفتم. اما اصلا نمی خواستم با چاقو او را بزنم. من هیچ دشمنی با او نداشتم و او خودش دعوا را شروع کرده بود.

وی ادامه داد: دهان دانیال بوی مشروب می داد و به گمانم او مست بود و حال طبیعی نداشت که به سمتم حمله کرد.

رسام به عنوان آخرین دفاع گفت: من قصد قتل نداشتم و اصلا فکر نمی کردم ممکن است چاقو در درگیری با گردن دانیال برخورد کند و موجب مرگش شود. من شرمنده پدر و مادر دانیال هستم و تقاضای بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

منبع:  رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied