شمانیوز
شما نیوز

فلسطین

خبرنگار بی بی سی در حمایت از مردم فلسطین استعفا کرد + فیلم

فیلم صحبت های استعفای خبرنگار بی بی سی در حمایت از مردم فلسطین را ببینید.

خبرنگار بی بی سی در حمایت از مردم فلسطین استعفا کرد + فیلم

به گزارش شمانیوز؛  جنگ بین اسرائیل و فلسطین از چند روز قبل شروع شد. فلسطین مورد تهاجم بمباران اسرائیل قرار گرفت.  خبرنگار بی بی سی در حمایت از مردم فلسطین استعفا کرد.

حمایت از مردم فلسطین توسط خبرنگار بی بی سی

خبرنگار جوان بی بی سی اعلام کرد نیرو‌های حماس فلسطین را مبارزان آزادی خواه توصیف کرد و گفت که دیگر برای بی بی سی کار نمی کند.

خبرنگار بنگاه رسانه‌ای انگلیس، بی بی سی، به علت نوع گفتمان و سیاست رسانه‌ای این شبکه خبری درباره جنگ غزه استعفا داد.

نوح آبراهامز جوان ۲۲ ساله یهودی است که برای بخش ورزشی رادیو بی بی سی کار می‌کند با انتشار پیامی در پیام رسان ایکس (توئیتر)، اعلام کرد دیگر برای بی بی سی کار نمی‌کند و از این پس هیچ همکاری با این شبکه خبری نخواهد داشت.

وی علت این کارش را نوع سیاست خبری بی بی سی اعلام کرده است که بر اساس آن، نیرو‌های حماس باید تروریست خوانده شوند حال آنکه این جوان یهودی نظر دیگری دارد و معتقد است نیرو‌های حماس، مبارزان آزادی خواه هستند.

نوح گفت: آن‌ها مبارزان آزادی خواه هستند. آن‌ها منطبق بر توصیف جان سیمپسون (سردبیر بی بی سی) نیستند که آن‌ها را «افراد مسلح» و «تروریست» توصیف می‌کند. شاید کسانی که این پیام ویدئویی مرا می‌بینند با خودشان بگویند این بچه به خاطر چند کلمه، کار حرفه‌ای خودش را نابود کرده است. اما باید بگویم که نوع واژگان مهم است.

جان سیپمپسون سردبیر بخش بین الملل بی بی سی، با انتشار مقاله‌ای از دستورالعمل بی بی سی درباره نوع عبارت‌های کلامی استفاده شده درباره جنگ غزه و اسرائیل دفاع کرد.

سیپمسون نوشت: ما باید از کلماتی از قبیل بمب گذار، مهاجم، مسلح، آدم ربا، شورشی و ستیزه جو استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied