شمانیوز
شما نیوز

لیگ برتر | کمک داور ویدوییVAR

VAR بالاخره به لیگ برتر می رسد | دو استادیوم ورزشی از VAR بهره خواهند برد

ایران قصد دارد پس از پایان بازی های آسیایی به فیفا درخواست استفاده از کمک داور ویدیویی VAR را بازی های لیگ برتری ارائه دهد.

VAR بالاخره به لیگ برتر می رسد | دو استادیوم ورزشی از VAR بهره خواهند برد

به گزارش شمانیوز :بعد از اینکه ایران به واسطه حضور تیم عربی توانست در ورزشگاه آزادی و نقش  جهان توانست از کمک داور ویدوییVAR استفاده کند. خبر رسیده است که ایران قصد دلرد برای بازی های لیگ برتری از VAR نیز بهره ببرد. 

بعد از آموزش داوران ایرانی در عربستان ممکن است فدراسیون فوتبال بازی‌های لیگ برتر را با دو دستگاه VAR آغاز کند.

مدتِ است استادیوم نقش جهان و استادیوم آزادی به تکنولوژی کمک داور ویدئویی مجهز شده است. این به خاطر برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در این دو استادیوم است. این تجهیز با کمک فدراسیون فوتبال آسیا انجام شده است. فدراسیون فوتبال فعلا در بازی‌های لیگ برتر نمی‌تواند از این تجهیزات سود ببرد به این  خاطر که داوران ایرانی هنوز  در جایگاه داور ویدئویی آموزش ندیده‌اند. تنها یکی دو داور بین المللی به سبب قضاوت بازی‌های در آنسوی مرزها در این موضوع آموزش دیده‌اند.

از فدراسیون فوتبال خبر رسیده با پایان آموزش داوران ایرانی در عربستان فدراسیون فوتبال ایران در خواست خود را برای برگزاری بازی‌های نقش جهان و استادیوم آزادی با حضور کمک داور ویدئویی به فیفا ارائه خواهد داد و در صورت اوکی فدراسیون فوتبال جهان در ادامه بازی‌های لیگ برتر دیدارهای این دو استادیوم با حضور کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود.

هدایت‌الله ممبینی به تازگی وعده داده است که ۶ استادیوم ایران به کمک داور ویدئویی مجهز خواهد شد. 

منبع : خبر ورزشی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied