شمانیوز
شما نیوز

ترشی گوجه فرنگی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

ترشی ها در فصل پاییز بسیار پر طرفدار می شوند و بیشتر خانم های خانه مشغول ترشی های مخصوص شهر خود هستند که ترشی گوچه فرنگی اورمیه یکی از ترشی محبوب این شهر می باشد که به دلیل سادگی و راحتی در بیشتر نقاط کشور تهیه می شود.

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

به گزارش شمانیوز؛ تا فصل ترشی هست حتما این ترشی را تست کنید اگر فقط یک بار این ترشی خوشمزه را امتحان کنید پایه ثابت سفره ها می شود و الویت اصلی در میان همه ترشی را خواهد داشت. اگر دنبال یک ترشی ساده و بدون دردسر هستند این ترشی را تست کنید. 

مواد لازم

گوجه فرنگی ۵۰۰ گرم
سبزی معطر شامل (جعفری، نعنا، شوید) ۴ ق غذا خوری
سیر ۶ الی ۷ عدد
فلفل تند ریز به مقدار دلخواه
سرکه ۲ لیوان
آب جوشیده سرد شده ۱ لیوان
نمک ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی ارومیه

مرحله اول: آماده سازی سرکه

ابتدا باید یک لیوان آب را به همراه سرکه و نمک را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا نمک کمی حل شودو بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد و بعد از قل زدن از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. این مخلوط برای ترشی می باشد.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

گوجه فرنگی ها را بشورید و به اندازه بزرگ خرد کنید بهتر است گوجه ها را برش بزنید و به صورت درسته برای سرو کمی سخت می باشد. سیر ها را نیز پوست بگیرید و رنده کنید یا حلقه ی خرد کنید. سبزی معطر را نیز بشورید و درشت خرد کنید. فلفل ریز تند را نیز بشورید و کمی خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد و تهیه ترشی

در ادامه باید یک شیشه عاری از هر هرگونه چربی بردارید و مواد را به صورت لایه ی بریزید بدین صورت که ابتدا کمی گوجه فرنگی بعد سبزی و سیر و فلفل تند و همین طور ادامه دهید تا شیشه کاملا پر شود اخرین لایه کمی سبزی و فلفل تند باشد حالا باید از مخلوط تهیه شده در مرحله اول در شیشه بریزید به طوری که کاملا شیشه پر شود و درب شیشه را بسته و ۳ الی ۴ روز این ترشی آماده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied