شمانیوز
شما نیوز

رونمایی از سامانه skyranger30 ؛شکارچی بی رحم پهپادها + فیلم

شرکت آمریکایی راین متال یک وسیله نقلیه روباتیک قاتل پهپاد را در AUSA به نمایش می گذارد.

رونمایی از سامانه skyranger30 ؛شکارچی بی رحم پهپادها + فیلم

به گزارش پارسینه به نقل از defense news، شرکت آمریکایی راین متال آنچه را که می‌تواند آینده دفاع هوایی کوتاه‌برد یا SHORAD باشد معرفی کرد: سامانه Skyranger 30 که در کنفرانس سالانه انجمن ارتش ایالات متحده به نمایش گذاشته شد.

این شکارچی بی رحم پهپادها می تواند ۱۲۵۰ گلوله ۳۰ میلی متری در دقیقه شلیک کند و ۸۵ درجه ارتفاع بگیرد. چیزی که جدید است جفت شدن آن با وسیله نقلیه ای است که آن را حمل می کند

در سالن نمایش نمایشگاه دفاعی، برجک بر روی یک RIPSAW M5، یک UGV روباتیک که توسط شرکت Textron Defense Systems، که یکی از شرکای راین متال است قرار داشت. این جفت شدن دو تغییر اصلی را برای شکارچی بی رحم پهپادها ارائه می دهد.

اول، M5 کوچکتر از وسایل نقلیه ای است که ارتش معمولاً برای دفاع هوایی خود استفاده می کند. طبق گفته شرکت Textron، وزن رزمی آن حدود 10.5 تن است که بسیار سبک تر از Stryker حامل SHORAD است.

دوم، و مهمتر از آن، M5 بدون سرنشین است. استفن هجر، مدیر عامل شرکت آمریکایی گفت: این کلید تفکر راین متال آمریکایی است. 

او استدلال کرد که ترکیب این دو مؤلفه تلاشی برای پیش‌بینی یک هدف متحرک است: تمرکز بیشتر ارتش بر پدافند هوایی و وسایل نقلیه بدون سرنشین.

پس از واگذاری توپخانه‌های دفاع هوایی در اوایل دهه 2000، ارتش ایالات متحده اکنون در حال تعقیب سامانه‌های جدید SHORAD متحرک است، از جمله سیستم‌هایی که می‌توانند در برابر پهپادهایی که در میدان‌های نبرد در اوکراین بسیار خطرناک هستند، دفاع کنند.

این شکارچی بی رحم پهپادها همان طور که از نامش پیدا است برای مقابله با سیستم های هوایی بدون سرنشین یا UAS طراحی شده است. 

هجر گفت: «نیاز برای یک سیستم مرگبارتر SHORAD که می‌تواند به انبوهی از پهپادها، پهپادهای بزرگتر و پیچیده‌تر، پهپادهای مانور دهنده و مهمات پرسه‌زن رسیدگی کند، کاملاً واضح است».

قرار دادن این برجک در بالای M5 دو گرایش را به همراه دارد: تغییر ارتش به سمت وسایل نقلیه بدون سرنشین و نیاز به دفاع در برابر هواپیماهای بدون سرنشین. به عبارت دیگر، این نمونه ای از یک ربات کشنده است.

گفتنی است شرکت رین متال تنها شرکتی نیست که آزمایشات SHORAD را در کنفرانس AUSA به نمایش گذاشته است. BAE Systems برجک زرهی جدید خود را به نمایش گذاشت که امیدوار است در نهایت بتواند پهپادها را در بالای یک نفربر زرهی که برای ارتش در حال توسعه است، از بین ببرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied