شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس

شوک بزرگ برای تیم پرسپولیس

معاونت انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در یک تصمیم مهم و اثرگذار، طرح تعویق اعزام به خدمت سربازی ورزشکاران حرفه‌ای را متوقف کرد.

شوک بزرگ برای تیم پرسپولیس

به گزارش شمانیوز؛ چند سال پیش بود که  ستاد کل نیروهای مسلح  در راستای کمک به حضور بازیکنان سه رشته  فوتبال، والیبال و بسکتبال  در تیم‌های ملی، به ورزشکاران شاغل در این رشته ها که در لیگ برتر بازی می‌کنند، اجازه داد که تا سن ۲۸ سالگی برای باشگاه‌های خود به میدان بروند و در صورت دعوت به تیم ملی، این معافیت را تا ۳۰ سالگی ادامه دهند و سپس برای گذراندن دوران سربازی، راهی تیم‌های نظامی شوند.

پرسپولیس

این موضوع چند هفته قبل نیز به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد چرا که (بعنوان مثال) میلاد سرلک و پیام نیازمند با عبور از ۲۸ سالگی، می‌بایست از اول شهریور ماه خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند اما دعوت آنها به اردوی تیم ملی در فیفا دی پیشین و دو دیدار برابر بلغارستان و آنگولا سبب شد تا طبق قوانین، زمان حضور آنها در تیم‌های نظامی ۶ ماه به تأخیر بیفتد که این موضوع باتوجه به حضور مجدد آنها در تیم ملی بازهم به تعویق می‌افتاد.

در ابتدا عنوان شد که این قانون دچار یک سری تغییرات شده و بازیکنان برای اینکه از معافیت تا ۳۰ سالگی برخوردار شوند، باید هر ۶ ماه معافیت خود را تمدید کنند که این موضوع منوط به این است که پس از پایان فرجه ۶ ماهه، این بازیکنان در اردوی بعدی نیز به تیم ملی دعوت شوند تا این معافیت هر ۶ ماه یکبار و تا ۳۰ سالگی بازیکن تمدید شود.

اما حالا خبر رسیده که این  قانون دستخوش تغییرات بزرگی شده و با نامه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح برای باشگاه‌های لیگ برتری ارسال کرده، بازیکنان دیگر شامل هیچ تبصره ورزشی برای معافیت از اعزام نیستند و تنها می توانند از معافیت های قانونی مانند تحصیل در دانشگاه ها استفاده کنند.
در این نامه که به امضای سرتیپ فرج‌الله مرادی معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح رسیده و به سازمان وظیفه عمومی فراجا ابلاغ شده، این طرح متوقف شده است.

البته طبق اخبار واصله، باشگاه‌های لیگ برتری در تلاش هستند که مجوز معافیت بازیکنانی که با این قانون، سرباز محسوب می شوند را حداقل تا پایان فصل جاری کسب کنند و در واقع این بازیکنان از فصل آینده راهی یک تیم نظامی شوند تا خدمت سربازی خود را سپری کنند در غیر این صورت همین نیم فصل تعدادی از ستاره‌های مهم باشگاهی باید راهی تیمهای نظامی مثل ملوان و فجر سپاسی بشوند.

این قانون باعث ایجاد یک انقلاب بزرگ در فوتبال ایران می‌شود چرا که بسیاری از بازیکنان مطرح لیگ برتر که در حال تحصیل نیستند و به امید استفاده از دو قانون ۲۸ و ۳۰ سالگی مشغول فعالیت بودند،باید راهی خدمت سربازی شوند.

باشگاه‌های لیگ برتری سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در جریان این تغییر قانون قرار گرفته اند و باید دید درخواست آنها مبنی بر تعویق این قانون تا سال بعد با موافقت سازمان نظام وظیفه مواجه خواهد شد یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied