شمانیوز
شما نیوز

ترک لب | درمان ترک لب

چگونه در خانه ترک لب را درمان کنیم ؟ | ساده ترین روش های خانگی برای درمان ترک لب

حتما برای شماهم پیش آمده که لب هایتان دچار ترک و خشکی بشود. در مقاله زیر قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه در خانه ترک لب هایتان را به سادگی بر طرف کنید.

چگونه در خانه ترک لب را درمان کنیم ؟ | ساده ترین روش های خانگی برای درمان ترک لب

 به گزارش شمانیوز : با شروع فصل پاییز و زمستان ، ترک لب ممکن است برای هرکسی رخ دهد. برای درمان ترک لب راه حل های زیادی وجود دارد. شما می توانید در خانه با ساده ترین مواد هم ترک لب خود را درمان کنید. اگر شماهم دچار ترک لب شده اید همراه ما باشید. 

 

درمان ترک لب با شکر:

شکر، یکی از پرکاربردترین مواد غذایی موجود در آشپزخانه است که می تواند برای ایجاد یک اسکراب بدن و لب موثر استفاده شود.بافت دانه دانه ای آن می تواند سلول های مرده پوست را از روی لب ها بیرون بکشد.

برای اسکراب لب، بهتر است از شکر قهوه ای استفاده کنید، که کمی نرم تر از شکر سفید است. اگر لبان حساس و یا زخمی دارید، پودر شکر را امتحان کنید که دانه های کوچک و ملایمی دارد.

 کمی شکر را با چند قطره عسل مخلوط کنید تا به این ترتیب بتوانید اسکراب تهیه کنید. این مخلوط درشت را روی لبهای خود بمالید و به آرامی به مدت 1 تا 2 دقیقه مالش دهید.آن را با آب گرم بشویید و سپس مرطوب کننده خود را بزنید.

متناوبا، مقادیر مساوی شکر، روغن زیتون و آب لیمو و مخلوط را به طور کامل باهم ترکیب کنید و از این مخلوط برای تمیز کردن آرام لبهای خود استفاده کنید.

 

 کیوی مناسب برای رفع و درمان ترک لب:

کیوی، به عنوان یک لایه بردار طبیعی موثر برای لبهای شما عمل می کند. یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین C و پلی فنول است که به تغذیه لبهای شما کمک می کنند.

به طور خاص، ویتامین C نیز به روشن شدن لب های سیاه کمک می کند. به علاوه، دانه های کوچک سیاه کیوی پوست های پوسته پوسته شده را پاک می کنند.

یک قاشق غذا خوری از کیوی له شده را در یک کاسه بریزید. 1 قاشق غذا خوری از روغن زیتون و شکر را به آن اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کنید و روی لبهای خود بمالید.

سپس لبهای خود را با آب ولرم بشویید و مرطوب کننده لب بزنید. از این اسکراب لب به مدت دو بار در هفته استفاده کنید، تا لبهای زیبا و صورتی خود را حفظ کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied