شمانیوز
شما نیوز

نیروگاه خورشیدی

ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی با حضور معاون وزیر صمت در یزد آغاز شد

ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی یک شرکت بزرگ معدنی و صنعتی، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدور در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر یزد آغاز شد.

ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی با حضور معاون وزیر صمت در یزد آغاز شد

این نیروگاه که نخستین نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی استان یزد است در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار ساخته می شود و میزان تولید انرژی آن بیش از ۱۹۰ میلیون کیلو وات ساعت اعلام شده است.

این نیروگاه خورشیدی ، علاوه بر این موجب افزایش پایداری شبکه در سال های آتی می شود همچنین با افتتاح این نیروگاه بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب در سال در مصرف سوخت های فسیلی کشور صرفه جویی می شود.

صرفه جویی ۴۵ هزار متر مکعبی آب از دیگر مزایای این نیروگاه است ضمن آنکه عملکرد آن در سال های آتی به جلوگیری از تولید گاز های گلخانه ای به میزان ۱۱۵ هزار تن در سال منجر خواهد بود که این مهم علاوه بر اثر بالقوه در کاهش سطح آلایندگی، امکان ایجاد زیرساخت های مناسب و اخذ مجوزهای لازم به منظور تولید و صادرات فولاد سبز را در مجموعه چادرملو فراهم می نماید.

میزان سرمایه گذاری این طرح در حدود ۶۰ میلیون یورو و دوره اجرای آن ۲۴ ماه است و برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می کند.

بخش بزرگی از تجهیزات نیروگاه از تولیدات ساخت داخل تامین می گردد و این نیروگاه در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد است.

استان یزد از لحاظ ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در رتبه برتر کشوری قرار دارد.

ظرفیت اسمی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استان یزد ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که این شامل ۲ هزار و ۵۶۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۸۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۶۷ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده است.

متوسط ساعت آفتابی سالانه در یزد سه هزار و ۲۰۰ ساعت است به همین دلیل توان زیادی برای ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان فراهم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied