شمانیوز
شما نیوز

کتلت | کتلت تبریزی

دیگه هیچوقت کتلت تکراری نپز | طرز تهیه کتلت به روش تبریزی ها

اگر شماهم از غذاهای تکراری خسته اید و به دنبال یک غذای خوشمزه و متنوع هستید ، برای یک بارهم شده کتلت تبریزی را امتحان کنید.

دیگه هیچوقت کتلت تکراری نپز | طرز تهیه کتلت به روش تبریزی ها

به گزارش شمانیوز : کتلت تبریزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی تبریز می‌باشد.کتلت تبریزی بسیار لذیذ بوده و می‌توانید در مهمانی‌های خود هم سروش کنید. یکی از نکات طلایی این غذا استفاده از سماق می‌باشد. برای طرز تهیه کتلت تبریزی همراه ما باشید.

 

 

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده 500 گرم
سیب زمینی 3 عدد متوسط
پیاز 1 عدد بزرگ
سیر 2 حبه
تخم مرغ 1 عدد
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
گرد غوره ¼ قاشق چایخوری
سماق ¼ قاشق چایخوری
ادویه کاری ¼ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

طرز تهیه

برای تهیه کتلت تبریزی خوشمزه ابتدا سیب زمینی، سیر و پیاز را پوست می گیریم و به خوبی می شوییم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی مواد، داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه آرد نخودچی، تخم مرغ، گرد غوره، سماق، ادویه کاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و با دست مواد را به خوبی ترکیب می کنیم.

مواد را باید به مدت حداقل 5 دقیقه با دست ورز دهیم تا کاملا منسجم شوند، این کار علاوه بر اینکه باعث می شود کتلت ها ظاهر بهتری داشته باشند، باعث جلوگیری از باز شدن کتلت ها هنگام سرخ شدن نیز می شود.

پس از اینکه مایه کتلت آماده شد، می توانیم آنرا به همان صورت سرخ کنیمف البته اگر زمان کافی داشته باشیم، بهتر است که به مایه کتلت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال استراحت دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود.

در صورتی که بخواهیم به مایه کتلت استراحت دهیم، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و آنرا همانطور که توضیح دادیم به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم.

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن داغ شد، با دست کتلت ها را شکل می دهیم و در روغن می اندازیم تا یک سمت کتلت ها به طور کامل سرخ شود.

پس از اینکه یک طرف کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از اینکه سرخ کردن کتلت ها به پایان رسید، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

پس از اینکه سرخ کردن کتلت ها به پایان رسید می توانیم مقداری سیب زمینی و گوجه فرنگی هم سرخ کنیم. در پایان کتلت ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خیلی عالی و بی نظیره‌ این دستور

  • ناشناس

    این که با کتلت خیلی خوشمزه اس حتما امتحان کنید.

  • ناشناس

    این دستور خیلی خوشمزه و عای هست

  • ناشناس

    فوق العاده خاص و لذیذه

  • ناشناس

    خیلی خوشمزه اس

تبلیغات متنی