شمانیوز
شما نیوز

سرفه | درمان سرفه

چگونه سرفه سرماخوردگی را درمان کنیم ؟ | راهکار ساده و خانگی برای درمان سرفه

اگر ماهم از دست سرفه های سرماخوردگی کلافه شده اید و میخواهید از شرآن خلاص شوید حتما مقاله زیر را بخوانید.

چگونه سرفه سرماخوردگی را درمان کنیم ؟ | راهکار ساده و خانگی برای درمان سرفه

به گزارش شمانیوز : هنگام سرماخوردگی ، سرفه ممکن است خیلی شما را آزار دهد. برای درمان سرفه راه ها و روش های زیادی وجود دارد. اما شاید شما بخواهید سرفه خود را از طریق طبیعی و گیاهی درمان کنید. در ادامه دو روش برای درمان سرفه را به شما آموزش می دهیم. 

 

زنجبیل

یکی از اولین راه‌هایی که برای درمان سرفه بسیار پیشنهاد می‌شود، خوردن زنجبیل است. زنجبیل خاصیت ضد التهابی داشته و برای تسکین گلو درد و مجاری تنفسی بسیار مناسب است. برای درمان سرفه می‌توانید عصاره زنجبیل تازه را با عسل مخلوط کرده و میل کنید. چند قطره از این مخلوط برای درمان و بهبود سرفه معجزه می‌کند.

علاوه بر این می‌توانید زنجبیل را به صورت چای نیز میل کنید. برای این کار چند تکه زنجبیل را خرد کرده و همراه با آب بجوشانید. گرم بودن چای زنجبیل برای تسکین سرفه شما بسیار کارآمد خواهد بود.

 

 شیر و زردچوبه

از خاصیت‌های زردچوبه می‌توان به درمان بیماری‌‌های تنفسی، گوارشی و پوستی اشاره کرد. امروزه خواص دیگری نیز از این ماده شگفت‌انگیز کشف شده که خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و در تسکین التهاب، درمان سرفه به خاطر عفونت گلو و عفونت دستگاه تنفسی بسیار موثر است. برای استفاده از زردچوبه می‌توانید دو قاشق زردچوبه را به شیر گرم اضافه کرده و دو بار در روز میل کنید‌.

فقط شیر را به صورت گرم بنوشید تا سیستم تنفسی را بهبود ببخشد و سرفه شما تسکین یابد. همچنین می‌توانید زردچوبه را در آب جوشانده و کمی به آن روغن نارگیل یا کره اضافه کنید؛ زیرا چربی می‌تواند فراهم زیستی کورکومین را افزایش دهد و باعث بهبود و درمان سرفه خشک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied