شمانیوز
شما نیوز

بازیگران | بازیگران مهر ماهی

کدام بازیگران متولد ماه مهر هستند | اسامی بازیگران مهر ماهی

در این مطلب از شمانیوز برای شما بازیگران متولد ماه مهر را معرفی کرده ایم.

کدام بازیگران متولد ماه مهر هستند |  اسامی بازیگران مهر ماهی

به گزارش شمانیوز: بهترین قلب ها متعلق به مهر ماهی هاست چون بی توقع مهربانند .آن‌ها از استعداد و قوه ذهنی خوبی برخوردارند و در شرایطی که مجبور به قضاوت‌می‌شوند، قادرند منصفانه و بی‌طرفانه داوری کنندیکی از نقطه ضعف‌های آن‌ها ناشکیبایی در برابر انتقاد است و شدیدا مایلند که‌دیگران رفتار و اعمالشان را تأیید نمایند.ولی در کل افرادی متعادل، با تدبیر، ملاحظه گر و حتی انعطاف‌پذیر هستند.

 

امیرمحمد زند

امیرمحمد زند از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۵۷ در تهران) است. وی در دانشگاه ساپینزای رم در کشور ایتالیا در رشته کارگردانی تحصیل کرده و «یک آن اشتباه» اولین ساخته بلند او محسوب می‌شود.امیر محمد زند بازیگر دانش‌آموخته سینما، پیش از فیلم حیرانی در فیلم‌هایی نظیر «اتوبوس شب»، «تقاطع» و «شب حورا» نقش آفرینی کرده‌است.

 

انوشیروان ارجمند

انوشیروان ارجمند از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۰ – درگذشته ۲۳ آذر ۱۳۹۳) و برادر بزرگتر داریوش ارجمند و همچنین پدر برزو ارجمند و بهار ارجمند بود.

انوشیروان ارجمند چند مدتی به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان پارسیان تهران بستری بود و ظهر روز ۲۳ آذر ۱۳۹۳ بر اثر همین بیماری در سن ۷۳ سالگی درگذشت. مراسم خاکسپاری وی در روز ۲۵ آذر همان سال از مقابل تالار وحدت انجام گرفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا مدفون شد. در مراسم خاکسپاری وی، جمعی از دولتمردان و هنرمندان ایرانی نیز حضور داشتند.


باران کوثری

باران کوثری از بازیگران زن متولد ماه مهر (زادهٔ ٢۵ مهر ١٣۶۴) است.

باران کوثری ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده و دانش‌آموختهٔ رشته نمایش از هنرستان سوره است. بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰) ساخته داریوش فرهنگ، نخستین تجربه بازیگری اوست. نقش‌آفرینی‌های بعدی وی تا سال ۱۳۸۰ به تمامی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد است.

کوثری همچنین با بازی در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان (۱۳۷۶) توانایی‌هایش را به عنوان بازیگر صحنه نیز به ثبت رسانده‌است. او در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان (۱۳۸۱)، یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

سال ۱۳۸۵ از طرف خوانندگان هفته‌نامه چلچراغ برای دریافت نشان محبوبیت این نشریه انتخاب شد و سرانجام در بهمن ماه همین سال با کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای دو فیلم خون‌بازی و روز سوم و دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای فیلم خون بازی، آلبوم افتخارات یک سالش را ورق زد. او در سال ۱۳۸۶ در جایزه تصویر آسیا پاسیفیک توانست برای فیلم خون بازی یکی از کاندیداهای بهترین بازیگری شود و در سال ۱۳۸۷ در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم حیران کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.


خاطره اسدی

خاطره اسدی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۷ مهر ۱۳۶۲، رشت) است.

وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد است. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۳ با بازی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا شروع کرد. اولین حضور تلویزیونی‌اش را در مجموعه تلویزیونی «سقوط یک فرشته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و در کنار مسعود رایگان و فریبا کوثری تجربه کرد. پس از آن علاوه بر سینما و تلویزیون، با نمایش‌های حسین کیانی به روی صحنه تئاتر آمد.


سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او در بیش از ۳۰ فیلم و سریال ایرانی نقش داشته‌است و نخستین کار حرفه‌ای او، در تئاتر نیمروز خواب آلود به کارگردانی آیت نجفی بود. نخستین نقش سینمایی وی نیز در سال ۱۳۸۴، در فیلم چهارشنبه‌سوری از اصغر فرهادی بود. وی با بسیاری از کارگردان‌های سرشناس ایرانی همکاری داشته و در سریال‌هایی همچون کتاب‌فروشی هدهد، مسافران، نابرده رنج، توطئه فامیلی، عالیجناب، قلب یخی و ساخت ایران ۲ ایفای نقش کرده‌است.

سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی بودند. سحر دولتشاهی در رشته‌های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه به تحصیل پرداخت. شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود. حضور در صحنهٔ تئاتر بود که منجر به آشنایی او با رامبد جوان شد. دولتشاهی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد. بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۹۰ برایش نامزدی جایزهٔ بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانهٔ سینما را در پی داشته‌است.

 

ساره بیات

ساره بیات از بازیگران متولد ماه مهر (زاده مهر ۱۳۵۸ مشهد) اهل ایران است.

او فارغ‌التحصیل صنایع فرش و سفیر صنایع دستی است. او که دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه است بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. ساره بیات علاوه بر بازیگری، طراحی لباس و نقاشی نیز انجام می‌دهد. او با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد. بیات در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین انتخاب شد و در ادامه نیز، خود جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن و به همراه لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیا حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. وی در سال ۱۳۹۶ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ برای سریال عاشقانه دریافت کرد.

 

شاهرخ استخری

شاهرخ استخری از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۱۴ مهر ۱۳۶۰ در تهران) است.

از جمله فعالیت‌های او می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی دلنوازان، فاصله‌ها، ساعت شلوغی، آمین، ماه و پلنگ، سوگند، پرواز در ارتفاع صفر و دلدادگان اشاره کرد. وی که به واسطۀ بازی در سریال‌های دلنوازان و فاصله‌ها شهرت پیدا کرده بود، برای مدت ۵ سال وارد عرصهٔ بازیگری در سینما شد و از تلویزیون فاصله گرفت؛ همین موضوع باعث گردید تا پس از بازگشت مجدد به تلویزیون و بازی در مجموعه‌هایی چون آمین و… استقبال خوبی از کارهای وی صورت نگیرد.

شاهرخ استخری در مصاحبه‌ای (برنامه دورهمی) اعلام داشت: علت منفی شناخته شدن شخصیت او و پیشنهاد بازی کردن در نقش‌های منفی از سوی تهیه‌کنندگان به وی؛ از تاثیر نقش‌هایش در دو سریال ابتدایی اش نشاًت گرفته است.

 

مازیار لرستانی

شهره صالحی لرستانی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۲۶ مهر ۱۳۴۵ در تهران اصالتاً خرم‌آباد) و هنرپیشه تئاتر و کارگردان اهل ایران است.

شهره لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج»، «تبعیدی‌ها»، و… تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

 

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران)و مترجم و صداپیشه اهل ایران است.

لیلا حاتمی در نهم مهر ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما بود. او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. در مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این دانشگاه را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن‌جا ادبیات فرانسه خواند. به علت بیماری پدرش در ۱۳۷۵ تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

در سال ۱۳۷۷ با علی مصفا هنرپیشه سینمای ایران ازدواج کرد. او در گفتگویی که با ماهنامهٔ فیلم در شهریور ۱۳۹۰ انجام داد، بیان کرد احساسات عمیق شکل گرفته در حین ساخت فیلم لیلا، پایه‌گذار شکل‌گیری پیوند این دو در زندگی واقعی شده‌است. وی دارای دو فرزند به نام‌های مانی و عسل است.

 

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۲۵ مهر ۱۳۴۹) و تهیه‌کنندهٔ فیلم، کنشگر حقوق کودکان-زنان و مدیر هنری اهل ایران است. وی از ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ سفیر حسن نیّت و صلحِ یونیسف است.

کرامتی دانش‌آموختهٔ میکروبیولوژی و دوره‌دیدهٔ بازیگری در سال ۱۳۷۵ نزد امین تارخ است. او از ۱۳۷۶ با بازی در مردان آنجلس در نقش بانو هلن به همراه جعفر دهقان در نقش ماکسیمیلیانوس به تلویزیون رفت و شناخته شد، مردی از جنس بلور (۱۳۷۷) نخستین حضورش در سینما بود و در ۱۳۸۱–۱۳۸۰ در نمایش‌هایی به کارگردانی مجید جعفری بازی کرد.[۶] کرامتی نقش اصلی زن را در شماری فیلم‌های درام و تاریخی بازی کرده است. نقش‌های شناخته‌ترش عبارت است از فیروزه در بیست (۱۳۸۷) که برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از ۲۷امین جشنواره فیلم فجر گرفت، آسیه در آلزایمر (۱۳۸۹)، آوا در زندگی خصوصی آقا و خانم میم (۱۳۹۰)، رؤیای فرزند چهارم (۱۳۹۱)، سارا در اشباح (۱۳۹۲)، منیره در عصر یخبندان (۱۳۹۳)، مادر در ماجان (۱۳۹۳) و مینوی جاده قدیم (۱۳۹۶). از نقش‌های ماندگارش در تلویزیون، پس از هلن در مردان آنجلس (۱۳۷۶)، شخصیت لیالی در مجموعهٔ تلویزیونی خاک سرخ (۱۳۸۰-۱۳۷۹) ساختهٔ ابراهیم حاتمی‌کیاست که در مقابل پرویز پرستویی بازی کرد. دیگر بازی‌های چشمگیرش در فیلم‌های مرد بارانی (۱۳۷۸) که برای آن نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در ۱۸امین جشنواره فیلم فجر شد، پاداش سکوت (۱۳۸۵)، تردید (۱۳۸۷)، اسب حیوان نجیبی است (۱۳۹۰)، ناخواسته (۱۳۹۲)، ارغوان (۱۳۹۳) و مزار شریف (۱۳۹۳) بوده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    از میان بازیگران مهر ماهی فقط امیر محمد زند خوب هس باقیشون بمیرن الهی