شمانیوز
شما نیوز

نکونام | حواشی نکونام

استقلال با نکونام همچان در اوج است

استقلال یک فصل با افکار تهاجمی ساپینتو پیش رفت و حالا نکونام در مسیر رفع نقایص دفاعی آن است

استقلال با نکونام همچان در اوج است

به گزارش شمانیوز؛ شاگردان نکو بعد از پشت سر گذاشتن بیست دقیقه کابوس وار مقابل هوادار، با پنالتی یامگا به جریان بازی برگشتند و ماحصل این اتفاق و حملات پی در پی، کامبک آبی ها و کسب سه امتیاز در خانه با حضور هواداران بود.

در پشت پرده این برد، جای بحث های فنی فراوانی دارد که یادآوری آن در چند صحنه مهم، خالی از لطف نیست.

بولت زیر مجموعهاولین صحنه به گل دوم استقلال بازمی‌گردد؛ جایی که مهرداد محمدی با یک ضربه محکم روی پا، دروازه حقیقی را باز می کند. بعد از خوشحالی گل، دوربین بلافاصله به سراغ نکونام می رود. در این کلوزآپ، مشاهده می کنیم که نکو شاگردان خودش را به آرامش و خونسردی دعوت می کند و در بازگشت به زمین آبی ها با حمله های متعدد، به گل سوم می رسند. انگار اثرات افکار ساپینتو بر روی بازیکنان از فصل گذشته تا به اینجا، باقی مانده و هنوز پاک نشده. از فواید و عواید کار کردن با ساپینتو، همین فوتبال هجومی، رو به جلو و زیباست و هواداران هم عاشق این موضوع هستند!

بولت زیر مجموعهدر صحنه دوم که شاید حتی مهم تر از صحنه اول به نظر می‌رسد، ورود ارسلان به زمین و دعوت هم تیمی های خود به پرس بود. همان تاکتیکی که فصل گذشته، استقلال در اجرای آن استاد بود و بهتر از هر تیم دیگری می توانست پرس و فشار زیادی را به خط دفاعی حریف تحمیل کند.

چنین اقدامی بعد از به ثمر رسیدن گل سوم، به وقوع پیوست و نوازنده گلزن آبی‌ها، نشان داد که همچنان به تاکتیک های خوش ریتم ساپی، علاقه دارد.

بولت زیر مجموعهسبک نکو و ساپی، فرق های عظیمی از نوع خود دارد؛ از سبک پرسینگ تا نحوه چیدمان مهره ها و فوتبال هجومی و دفاعی. دو شکل فوتبالی که مکمل همدیگرند. بازیکنان استقلال، بارقه ها و شاخصه های فصل پیش خود را حفظ کرده‌اند و به احتمال زیاد، این شیوه تا چند فصل آبی ها را همراهی کند و البته با سختگیری دفاعی بیشتر نسبت به گذشته...

بولت زیر مجموعهمشابه چنین کاری را استراماچونی در فصول پیشین، به خوبی انجام داد و تاکتیک معروف ایتالیایی خود را به منصه ظهور گذاشت و فرهاد مجیدی، تا حد امکان توانست ادامه دهنده و رهرو سبک مرد ایتالیایی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied