شمانیوز
شما نیوز

مرتضی پور علی گنجی

جانشین مرتضی پور علی گنجی مشخص شد

قلب دفاع، یکی از آخرین نقاطی بود که هنوز ابهام‌هایی در مورد آن برای جام‌ملت‌ها وجود داشت.

جانشین مرتضی پور علی گنجی مشخص شد

به گزارش شمانیوز؛ پیش از مصدومیت  پور علی گنجی  تقریبا همه می‌توانستند نفرات مدنظر امیر در خط میانی یا خط حمله را حدس بزنند، سرنوشت دروازه و دفاع‌های کناری هم از قبل روشن به‌نظر می‌رسید، اما تغییرات مداوم در مرکز خط دفاعی، این تصور را به‌وجود آورده بود که قلعه‌نویی هنوز تصمیم نهایی‌اش را برای فیکس‌کردن 2‌نفر از بین شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی و مرتضی پورعلی‌گنجی نگرفته است.

مصدومیت شدید مرتضی و خارج‌شدن نام او از فهرست جام‌ملت‌ها اما، پایانی برای این ابهام خواهد بود؛ مگر آنکه سرمربی تیم ملی دست به یک تصمیم غافلگیرکننده بزند.

پور علی گنجی مدافع محبوب کارلوس کی‌روش که پس از یک مصدومیت طولانی در جام‌جهانی فیکس شده بود، حالا درست در آستانه جام‌ملت‌ها با یک مصدومیت دردناک روبه‌رو شده و هیچ امیدی هم به رسیدن او به این تورنمنت وجود ندارد.

تحت هیچ شرایطی، مرتضی نمی‌تواند تیم ملی را در قطر همراهی کند. در نتیجه او که با 271‌ دقیقه بازی در تیم قلعه‌‌نویی یکی از مدافعان محبوب این مربی بوده، حالا از چرخه بازیکنان ملی‌پوش در قلب دفاع خارج شده است. ژنرال باید زوج دفاعی‌اش را برای جام‌ملت‌ها در غیاب او انتخاب کند.

به‌نظر می‌رسد منطقی‌ترین معادله برای دفاع تیم ملی در آسیا، استفاده از زوج همیشگی شجاع و کنعانی باشد. این دو نفر بیشتر از هر مدافع میانی دیگری نیز برای تیم ملی قلعه‌نویی به زمین رفته‌اند.

کنعانی 450‌ دقیقه و شجاع 360‌ دقیقه در تیم این مربی بازی کرده‌اند. این دو نفر در کنار هم، نقش بسیار مهمی در رساندن تیم ملی به جام‌جهانی داشتند اما با تصمیم کی‌روش در این جام نیمکت‌نشین شدند.

حالا اما سرنوشت، فرصت دیگری به آنها داده است؛ 2بازیکنی که البته عملکردشان در مسابقه با اردن، چندان قابل‌قبول به‌نظر نمی‌رسید و نگرانی‌های زیادی نیز در مورد آن وجود داشت. امتیاز بزرگ شجاع و کنعانی، درک متقابلی است که بعد از چند سال بازی در کنار هم به‌دست آورده‌اند.

نکته نگران‌کننده در مورد این دو نفر اما، شرایط سنی و همچنین اشتباه‌هایی است که گاهی در زمین مرتکب می‌شوند. با این حال، آنها هنوز هم مردان قابل اعتمادی برای یک تورنمنت دشوار مثل جام‌ملت‌ها به‌نظر می‌رسند.

امیر برای تغییر‌دادن این زوج، 4گزینه دیگر هم دارد. مجید حسینی بعد از سال‌ها حضور در فوتبال ترکیه، حالا بازیکن پرتجربه‌ای به‌نظر می‌رسد. او سابقه فیکس‌شدن در 2‌جام‌جهانی را هم دارد اما به‌طور کلی در تیم قلعه‌نویی زیاد بازی نکرده و تنها 181‌دقیقه در ترکیب این تیم حاضر بوده است.

آرمین سهرابیان هم مدافع محبوب قلعه‌نویی است اما تازه برای جایگاهش در استقلال می‌جنگد و شاید آماده یک برخورد همه‌جانبه نباشد. 2گزینه بعدی هم دانشگر و مرادمند هستند؛ نفراتی که حتی در دعوت به اردوها، بیشتر به‌عنوان نفرات جانشین درصورت نیاز درنظر گرفته شده‌اند و بعید است نظر مثبت امیر را برای فیکس‌شدن در تیم جلب کنند.

فوتبال ایران، 2مدافع جوان هم دارد که شاید گزینه‌های جسورانه‌تری به‌نظر برسند. امین حزباوی و سامان فلاح قبلا در رده‌های سنی برای تیم ملی بازی کرده‌اند و در اردوهای قلعه‌نویی هم بوده‌اند اما هرگز زیرنظر این مربی به زمین نرفته‌اند. این یعنی شانس آنها هم برای به‌هم‌زدن زوج شجاع و کنعانی زیاد نیست. با این حال همیشه احتمال یک تصمیم غافلگیرکننده نیز وجود دارد؛ درست همانطور که 8‌سال قبل خود مرتضی ناگهان در ترکیب ثابت تیم ملی ایران برای جام‌ملت‌های آسیا قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    بهترین گزینه کنعانی و شجاع هستند