شمانیوز
شما نیوز

پاکسان

گام بلند پاکسان در بومی سازی سیستم کنترلی کمپرسورهای هوای فشرده

باهدف رفع وابستگی این شرکت به سامانه ها و قطعات خارجی، سیستم کنترلی کمپرسورهای هوای فشرده با تلاش نخبگان مجموعه پاکسان بومی سازی شد.

گام بلند پاکسان در بومی سازی سیستم کنترلی کمپرسورهای هوای فشرده

به نقل از روابط عمومی شرکت پاکسان، این مجموعه با بهره‌مندی از نیروهای جوان و متخصص در زمینه های مختلف از جمله اتوماسیون صنعتی، توانسته است با تلاش شبانه روزی، عمده نیازهای سازمان را در این حوزه برطرف نماید. تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های ریالی و ارزی، اتوماسیون دستگاه ها و تجهیزات تولید خود را بومی سازی نماید.

مستهلک شدن سیستم کنترل و انحصاری بودن تجهیزات کنترلی و مشکلات عدیده در تامین به موقع قطعات مورد نیاز توسط شرکت‌های سازنده، اغلب موجب توقفات طولانی و در برخی موارد از دسترس خارج شدن طولانی مدت کمپرسور معیوب می گردید.

به همین منظور در راستای رفع وابستگی به شرکت ها و تامین کنندگان داخلی و خارجی، واحد فنی شرکت پاکسان با تکیه بر دانش بومی، همت و تلاش همکاران قسمت برق و ابزار دقیق نسبت به طراحی سیستم کنترلی با PLC , HMI   اقدام نمودند.

از مزایای این طرح می توان به دسترسی کامل برنامه و امکان ایجاد تغییرات مطابق با نیاز واحد بهره بردار، عدم نیاز به حضور پیمانکار داخلی و یا خارجی جهت تعویض قطعات معیوب سیستم کنترلی و برنامه ریزی مجدد آنها، کیفیت بسیار بالای قطعات مورد استفاده با قیمتی به مراتب پایین تر، ثبت دقیق خطا و امکان آنالیز کمپرسورها و… اشاره نمود.

این اقدام ارزشمند در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان “سال مهار تورم و رشد تولید” نام گذاری شده است، گام بلندی از سوی شرکت پاکسان برای رفع موانع و توقفات موجود در خطوط تولید این شرکت است که می تواند به رشد تولید و بهبود اشتغال بیانجامد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied