شمانیوز
شما نیوز

بانک صنعت و معدن

کسب رتبه نخست هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان بانک صنعت و معدن

هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان بانک صنعت و معدن با توجه به شاخص های کمی و کیفی عملکردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بین سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه رتبه نخست را در مهمترین شاخص ( مدت زمان رسیدگی به پرونده ها) کسب کرد.

کسب رتبه نخست هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان بانک صنعت و معدن

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در جلسه بررسی عملکرد هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان بانک صنعت و معدن که بیست و نهم مهرماه با حضور دکتر خورسندیان مدیرعامل، حسین عسکری عضو هیات مدیره و رییس هیات رسیدگی به تخلفات اداری و ایرج نیک اختر نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری این بانک برگزار شد.

دکتر خورسندیان در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد اعضای هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان این بانک اظهار داشت: این نتیجه حاصل تلاش جمعی و حرفه ای تمامی همکاران این بخش است و هیات های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، مسؤلیت سنگینی را بر عهده دارند و باید در فرآیند گزارشات و تصمیم گیری ها نهایت دقت را به عمل آورند.

وی در ادامه با اشاره به این که این هیات ها باید با رعایت اصل انصاف و عدالت عمل نمایند، بیان داشت: در بحث رسیدگی به تخلفات جنبه تنبه، ارشاد و بازدارندگی بسیار مهم است و باید به گونه ای عمل شود که برای فرد خاطی و دیگر افراد سازمان جنبه پیشگیری از وقوع تخلف مجدد داشته باشد اما در عین حال اقتدار و قاطعیت این هیات مهم است و مسامحه زیادی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: باید آگاهی افراد نسبت به قوانین و مقررات گسترش یابد و شخص نسبت به تبعات سنگین تخلف خود مطلع شود.

دکتر خورسندیان خاطرنشان کرد: دقت نظر و بررسی های بیطرفانه و کارشناسانه می تواند زمینه ارتکاب تخلف را با شناسایی خلاء های قانونی و نظارتی کاهش دهد.

در ادامه حسین عسکری عضو هیات مدیره این بانک و رییس هیات یاد شده گزارش مبسوطی از عملکرد هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان بانک صنعت و معدن در بازه زمانی سال 1401 و شش ماهه اول 1402 در زمینه بررسی پرونده ها، صدور آراء، بایگانی اسناد، نحوه ابلاغ و اجرای آراء ارائه داد و عنوان کرد: عملکرد بانک در انطباق قوانین و مقررات مورد تایید قرار گرفته و در بین 32 هیات بدوی و تجدید نظر سازمان های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است که شاخص های این انتخاب، پرونده های بررسی شده از نظر کیفی و کمی و مدت زمان رسیدگی و تعامل مناسب با وزارت اقتصاد بوده است که متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری این بانک کم ترین زمان رسیدگی در میان کل هیات های تحت نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده که در دوره مورد بررسی 47 روز می باشد.

وی یادآور شد: در فرآیند رسیدگی به پرونده ها در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات همواره توجه ویژه ای به استقلال این هیات وجود دارد تا تمامی جوانب قانونی در توصیه های احتمالی و حفظ حقوق همکاران معرفی شده در نظر گرفته شود و رأی صادره با تخلف ارتکابی تناسب داشته باشد.

وی تصریح کرد: اهتمام هیات در کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در بازدارندگی  ارتکاب تخلف مؤثر بوده و با دریافت بازخورد نتایج بررسی های این هیات و آراء صادره به واحدهای مرتبط و توجه به ساختارهای تخلف زا سعی در کاهش میزان تخلفات داشته ایم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی دوره ای به مدیران و کارشناسان بانک گفت: توجه ویژه ما به نقش پیشگیرانه اقدامات در وقوع تخلفات و کاهش زمینه ارتکاب است.

در پایان این جلسه ضمن تمدید عضویت یک ساله احمدرضا باقری گرمارودی و امین ایمانی کمالی از خدمات و تلاش های جواد تفرجی عضو پیشین گروه تحقیق هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری قدردانی و مهرداد هدایی به عنوان عضو جدید گروه تحقیق هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری این بانک معرفی گردید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied