شمانیوز
شما نیوز

سنجد | خواص سنجد

خواص شگفت انگیز سنجد که نمی دانستید | مصرف سنجد را دست کم نگیرید

سنجد یک نوع میوه است که اغلب از خواص آن اطلاعی ندارند. اگر شماهم جز آن دسته افراد هستید که مصرف سنجد را دست کم گرفته اند حتما مقاله زیر را بخوانید.

خواص شگفت انگیز سنجد که نمی دانستید | مصرف سنجد را دست کم نگیرید

به گزارش شمانیوز : سنجد یک میوه با خواص درمانی بالایی است. سنجد اغلب پای ثابت سفره هفت سین ما ایرانی ها است. سنجد خواص درمانی بیشماری دارد. البته نباید از مضرات سنجد غافل شوید، زیرا مانند هر خوراکی دیگر استفاده بیش از اندازه آن مضراتی دارد. در ادامه به خواص بی نظیر سنجد پرداخته ایم.

 

 

خواص سنجد برای چاقی

داشتن صورت پر و زیبا خواسته هر فردی است که با پودر سنجد می‌توانید به آن دست پیدا کنید. در رژیم‌های لاغری، کاهش وزن باعث لاغر شدن صورت می‌شود و سنجد به چاق شدن صورت کمک می‌کند.
جهت استفاده از این ویژگی، 3 تا 4 قاشق غذاخوری پودر سنجد را در یک لیوان شیر تازه پر چرب مخلوط کنید. پیشنهاد می‌شود که یک قاشق عسل داخل آن بریزید تا نوشیدنی‌تان خوش طعم‌تر شود. این مخلوط را می‌توانید به عنوان میان وعده یا هر روز صبح با معده خالی استفاده کنید. البته به غیر از چاق شدن صورت، سنجد برای چاقی کل بدن نیز مفید است و به افزایش سریع وزن کمک می‌کند.

 

خواص سنجد برای پوست و مو

سنجد به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان خاصیت کلاژن سازی در پوست دارد. در نتیجه با مصرف سنجد، چین و چروک‌های پوست کم شده و پوست جوان می‌شود. روغن سنجد نیز خاصیت ترمیم کنندگی دارد. طبق تحقیقات، این روغن بر روی پوست‌هایی که بر اثر سوختن آسیب دیده‌اند، اثرات خوبی دارد.

علاوه بر این، استفاده از این روغن برای درمان بریدگی‌ها نیز موثر است. برای تقویت پوست و موی سر می‌توان از یک ترکیب فوق‌العاده استفاده کرد. مقداری سنجد و برگ آن را جوشانده و سپس مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و محلول به دست آمده را به کف سر و ساقه‌ی مو ماساژ دهید. این کار برای تقویت و تسریع رشد مو موثر است.

 

خواص سنجد برای چشم

اسیدهای چرب موجود در روغن هسته سنجد می‌توانند با افزایش ترشح اشک، خشکی چشم ناشی از استرس را کاهش دهند. روغن خوراکی هسته سنجد، علائم خشکی چشم که در هوای سرد و معمولا در زمستان رخ می‌دهد را با بازگرداندن سطوح بالای ذرات در اشک چشم، کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب موجود در این میوه، نوعی مواد شیمیایی تولید می‌کنند که جلوی التهاب را می‌گیرد و به تولید اشک کمک می‌کند.

 

خواص سنجد برای تقویت سیستم ایمنی بدن

در بین خشکبار، خواص نارگیل خشک و زنجبیل برای تقویت ایمنی ثابت شده است. اما سنجد هم سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل در درمان عفونت‌ها و جلوگیری از سرماخوردگی می‌تواند موثر باشد. در عین حال با داشتن مقادیر زیادی از ترکیبات آنتی اکسیدان، برای سلامت بدن و مبارزه با بیماری‌ها بسیار مفید است. در مواردی که به دلایل مختلف سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود، با مصرف عصاره‌ی سنجد می‌توان به سلول‌های بدن کمک کرد. این عصاره در از بین بردن باکتری‌ها، عملکردی شبیه به آنتی بیوتیک دارد. علاوه بر سنجد، پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص عناب نیز بهره‌مند شوید.

 

خواص سنجد برای اعصاب

یکی از خواص‌ مهم پودر سنجد، آرامش اعصاب است. به خصوص برای ما که در عصر تکنولوژی با زندگی پراسترس گره خوردیم! اضطراب، تشویش و دلهره باعث برهم خوردن آرامش زندگی‌ خودمان و فرزندانمان شده است.

بنابراین همه ما در تلاش هستیم تا با تغذیه سالم، ورزش و رعایت برخی نکات کمی ذهنمان را آرام کنیم. پودر سنجد با ویتامین‌ها و ترکیباتی مثل b6 و b9 و مواد معدنی و غیره، تاثیر مثبتی روی اعصاب و روان می‌گذارد. این پودر مقوی از میوه خشک شده سنجد درست شده و دارای انواع ویتامین‌هایی مثل ویتامین گروه B است که به افزایش آرامش و کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. همچنین دارای ماده‌ای به نان تریپتوفان است که در بهبود اعصاب نقش بسیار موثری دارد.

 درضمن پودر سنجد به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و در نتیجه استرس را کم می‌کند. مواد موجود در سنجد باعث شده که این میوه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied