شمانیوز
شما نیوز

عصرانه | دسر رولت خانگی

یک عصرانه خاص برای دانش آموزت درست کن | طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

اگر شماهم به دنبال یک دسر خاص و مقوی برای فرزندانتان هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

یک عصرانه خاص برای دانش آموزت درست کن | طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

به گزارش شمانیوز : یکی از انواع دسرهای خوشمزه رولت است. رولت را با طعم های مختلفی می توان درست کرد. برخی از رولت ها نیاز به پخت در فر دارد. اما ما به شما طرز تهیه یک رولت خانگی بدون فر را آموزش می دهیم. 

 

مواد لازم 

  • تخم‌مرغ دو عدد
  • آرد ۵۰ گرم
  • شکر ۵۰ گرم
  • وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ‌پودر یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • مارمالاد به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر نیاز است ظرف مناسبی انتخاب کنید تا در آن شکر، تخم‌مرغ و وانیل را با هم‌زن بزنید. مواد را باید آن‌قدر بزنید تا حجم‌شان دو برابر شود. حال که مخلوطی سبک و پوک دارید آن را کنار بگذارید

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر به مخلوط خود آرد و بیکینگ‌پودر را اضافه کنید. با لیسک به آرامی مواد را هم بزنید تا آرد کامل به خورد مواد برود. قبل از اضافه کردن آرد و بیکینگ‌پودر، آن‌ها را سه بار الک کنید تا حباب‌های اضافه‌شان گرفته شود و شیرینی سبک‌تری داشته باشید. 

در سومین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر به سراغ تابه دوطرفه خود بروید. دو طرف آن را با کمی روغن چرب کرده و روی حرات بگذارید. مواد را داخل تابه بریزید و روی آن را با کمک لیسک صاف کنید. حرارت را کم و رو به بالا تنظیم کنید. رولت کیک در این تابه‌ها از یک‌طرف در ۱۰ دقیقه و طرف دیگر آن ظرف ۵ دقیقه پخته خواهد شد. به این نکته دقت داشته باشید که قبل از ریختن مواد در تابه، واشر آن را جدا کنید.

در چهارمین مرحله از طرز تهیه رولت خامه‌ای بدون فر باید حوله تمیز و نمناکی انتخاب کرده و روی آن کاغذ روغنی پهن کنید. نان رولت را به آرامی از تابه برداشته و روی آن بگذارید. حال با کمک حوله و به آرامی آن را رول کنید. حال آن را برای یک تا دو ساعت کنار بگذارید تا کامل سرد شود.

در پنجمین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، رول را باز کنید و آن را خامه‌کشی کنید. بعد از آن‌که آن را خامه‌کشی کردید در ادامه از مارمالاد توت فرنگی، خرده میوه، مغزیجات یا هرچیزی که دوست دارید به عنوان فیلینگ می‌توانید استفاده کنید. حال این‌بار آن را با کاغذ روغنی رول کرده و برای ساعاتی درون یخچال بگذارید تا مواد خود را بگیرند.

در آخرین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، رول خامه‌ای خود را از یخچال بیرون بیاورید و آن را به اندازه‌های دلخواه برش دهید رولت‌های خامه‌ای را درون ظرف مورد نظر چیده و روی آن‌ها را با پودر نارگیل، خلال پسته، خلال بادام و سس شکلاتی تزئین کنید. رولت‌تان برای سرو آماده است. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی