شمانیوز
شما نیوز

شوره سر | درمان شوره سر

یک راهکار عالی برای درمان شوره سر | دیگه وقتشه با شوره سر خداحافظی کنی

اگر شماهم از دست شوره سرتان خسته اشید و به دنبال راهی برای درمان آن هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

یک راهکار عالی برای درمان شوره سر | دیگه وقتشه  با شوره سر خداحافظی کنی

به گزارش شمانیوز :  شوره ­سر یکی از بیماری‌های شایع است که در سنین مختلف رخ می‌دهد.علت شوره سر به بیش از حد تولید شدن چربی کف سر، رشد قارچ و باکتری، التهاب و خشکی پوست سر بر می‌گردد.تشخیص علائم شوره سر برای بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان کار ساده ای است، ورقه های چرب و سفید رنگ پوست مرده که روی مو و شانه ها ظاهر می شوند و احتمالا احساس خارش پوست سر. این بیماری در طول فصول پاییز و زمستان، وقتی که گرمای داخل خانه در خشکی پوست نقش دارد تشدید پیدا می کند  اگر دنبال راه حلی برای خلاصی از شوره سر هستید حتما با ماهمراه باشید.

شوره سر

درمان شوره سر با ماست

برای کسانی که علاوه بر شوره سر، با خارش پوست سر نیز مواجه هستند، ترکیب ماست با لیموترش می‌تواند یک راه‌حل فوق‌العاده باشد. برای آماده‌سازی این ماسک، ماست و آب لیموترش را مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی کف سر خود قرار دهید، سپس با استفاده از آب ولرم و شامپو، سرتان را شستشو دهید. توصیه می‌شود این فرآیند را هفته‌ای ۱ الی ۲ بار تکرار کنید.

 

ماساژ دادن ماست روی پوست سر

همچنین، می‌توانید کمی ماست را به طور مستقیم و با استفاده از انگشتان خود به کف سر و ریشه موها بزنید. پس از ۲۰ دقیقه، با آب ولرم و شامپو سر خود را شستشو دهید. با انجام این عمل به صورت هفته‌ای دو بار، پس از گذشت یک ماه، تغییرات قابل توجهی در کاهش شوره سر مشاهده خواهید کرد. اگر نتیجه مطلوب را دریافت نکردید، می‌توانید این فرآیند را ادامه دهید تا شوره‌ها کاملاً از بین بروند.

 

مصرف ماست پروبیوتیک در درمان شوره سر

مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک چون ماست و دوغ کفیر، با توجه به دارا بودن ترکیبات ضد قارچ و ضد میکروبی، در بهبود و درمان شوره سر نقش مؤثری دارد. طبق بررسی سایت چی شی، بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو، به علاقه‌مندان به درمان‌های طبیعی توصیه می‌کنند که برای بهبود شرایط شوره سر، روزانه حداقل یک لیوان لبنیات حاوی پروبیوتیک مصرف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied