شمانیوز
شما نیوز

کشمش | خواص کشمش

خواص بی نظیر کشمش که نمی دانستید | چند دلیل مهم برای مصرف کشمش

اگر شماهم ازبیماری های مختلف رنج می برید ، مصرف کشمش را فراموش نکنید.

خواص بی نظیر کشمش که نمی دانستید | چند دلیل مهم برای مصرف کشمش

به گزارش شمانیوز :کشمش میوهٔ رسیده و خشک‌شدۀ انگور است. کشمش خواص درمانی زیادی دارد . از کشمش در تهیه غذا و شیرین هم استفاده می شود. کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند. در ادامه با خواص درمانی کشمش بیشتر آشنا می شوید. 

 

درمان اسهال

کشمش باعث جذب مایعات از مدفوع می شود و این کار باعث می شود تا اسهال رفع شود. اگر می خواهید مدفوع آبکی خود را دفع کنید بهتر است کشمش میل کنید.

 

کاهش خطر بیماری های قلبی

این روزها به دلایل مختلف افراد دچار بیماری های قلبی می شوند ، اگر می خواهید سلامت قلب خود را تضمین کنید بهتر است از کشمش در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، شما می توانید با مصرف کشمش سطح تری گلیسیرید بدن خود را کاهش دهید. این کار به شکل چشمگیری باعث سلامت قلب شما می شود.

کشمش

بهداشت دهان و دندان

کشمش دارای الئانولیک اسید می باشد. الئانولیک اسید نوعی ماده مغذی می باشد که در برابر پوسیدگی دندان ها و لثه ها از بدن شما مراقبت می کند. کشمش می تواند باعث جلوگیری از تشکیل باکتری ها در دهان شما شود. اگر شما به صورت روزمره کشمش مصرف کنید مقدار زیادی الئانولیک اسید به بدن شما رسیده که باعث جلوگیری از تکثیر بیماری های دهان و دندان می شود.

 
سم زدایی کبد

کبد نقش مهمی در حذف سموم بدن را دارا می باشد ، اگر خوراکی های ناسالم مصرف کنید کبد شما در معرض خطر قرار می گیرد. گاهی در یک محیط آلوده قرار داریم که این امر باعث می شود تا تعداد سموم یافت شده در بدن زیاد شود. برای کمک به سلامت کبد خون بهتر است از کشمش استفاده کنید. کشمش باعث می شود تا سم زدایی بدن به شکل ویژه ای انجام شده و باعث شفاف تر شدن پوست می شود.

 

کاهش فشار خون

اگر از فشار خون بالا رنج می برید بهتر است از کشمش در رژیم غذایی خود استفاده کنید. کشمش می تواند باعث تنظیم فشار خون بدن شما شود. پتاسیم موجود در این خوراکی باعث می شود تا تنش عروق خونی بدن شما کاهش پیدا کند و جریان خون به صورت آزاد در بدن شما به گردش در بیاید. اگر می خواهید فشار خون بدن خود را کاهش دهید بهتر است از کشمش استفاده کنید.

 

خواص ضد سرطانی

سرطان یکی از بیماری های کشنده می باشد که سالانه مردم زیادی را در سراسر جهان درگیر خود می کنید. هنوز راه درمانی قطعی برای درمان این بیماری یافت نشده است. بهترین کار جلوگیری از ابتلا به سرطان می باشد. کشمش دارای کاتچین بوده که می تواند رادیکال های آزاد موجود در بدن را نابود کرده و از بیماری سرطان پیشگیری می کند.

 

جلوگیری از ریزش مو

شما با مصرف روزانه کشمش می توانید باعث تقویت عروق خونی خود شوید. این امر باعث می شود تا بیماری های پوست و مو مانند شوره سر و پوسته پوسته شدن کف سر از بین برود. رسوراترول موجود در کشمش باعث جلوگیری از التهاب پوستی و مرگ سلولی می شود.

اگر می خواهید از ریزش مو جلوگیری کنید بهتر است از کشمش استفاده کنید. غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان های فراوان هستند از ریزش مو جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در کشمش از آسیب دیدن موی شما پیشگیری می کند. همچنین کشمش دارای موادی است که باعث تقویت مو می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied