شمانیوز
شما نیوز

میوه به | خواص میوه به

(اخبار سلامت)خواص بی نظیر میوه به | مصرف این میوه خوشمزه را فراموش نکنید

اگر شماهم از میوه به بدتان و از خواص آن آگاه نیستید باماهمراه باشید.

(اخبار سلامت)خواص بی نظیر میوه به | مصرف این میوه خوشمزه را فراموش نکنید

به گزارش شمانیوز : بِه ، یکی از خوش‌مزه‌ترین و خوش‌عطرترین میوه‌ها، است. از میوه بِه استفاده‌های مختلفی می‌شود. میوه بِه خواص درمان زیادی دارد. میوه بِه یک ماده غذایی رژیمی باارزش و دارای ترکیبات غنی است.  میوه بِه دارای مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بوده و خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی‌کنندگی و از بین بردن عفونت و التهاب از خود نشان داده است. در ادامه با خواص میوه به بیشتر آشنا می شوید. 

 

خواص ضدالتهابی به:

این میوه یک منبع غنی از ویتامین C است که تقریباً 25 درصد از میزان روزانه توصیه شده از این ویتامین را تامین می کند. ویتامین C، به افزایش ایمنی بدن کمک می کند و بسیاری از بیماری های التهابی را نیز درمان می کند.

همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز می باشد. این میوه و عصاره های دانه آن برای درمان درماتیت و سیستیت می توانند استفاده شوند؛ همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

درمان بیماری های معده و هموروئید با خواص به:

به، درمان مؤثر برای بیماری ها و ناراحتی های صبحگاهی است. به، زمانی که با عسل مخلوط شود، می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند و شربت به، برای درمان هموروئید نیز استفاده می شود.

 

کاهش فشار خون با خواص به:

این میوه غنی از پتاسیم است و کمک می کند تا فشار خون بالا متعادل شود و باعث کاهش آن می شود.

 
خواص ضد سرطانی به:

خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند. همچنین حاوی تانین می باشد که این تانین ها، از غشاهای مخاطی در برابر سرطان محافظت می کنند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می شوند را از بین می برند.

 
خواص به در درمان استرس:

آنتی اکسیدان های مختلف در به، به کاهش استرس و حفظ ذهنی آرام کمک می کنند.

 
مواد لازم دمنوش به تازه
  • به: ۲ عدد
  • چوب دارچین: ۱ تکه
  • لیموی تازه: به مقدار لازم
  • دانه هل، لیمو عمانی و زعفران: به مقدار لازم (اختیاری)
طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه دمنوش به باید طرز خشک کردن میوه به را بلد باشید. برای این کار باید به‌ها را خوب بشویید و با رنده درشت یا به کمک چاقو آن‌ها را ریز کنید. سپس میوه به خرد شده را روی یک سینی پهن کنید و یک روز آن را به این حال بگذارید، تا کاملاً خشک شود.

بعد از چند ساعت یا یک روز میوه خشک به را بدون روغن داخل یک ماهیتابه بریزید و شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. به‌ها را مدام هم بزنید تا رنگ میوه به کم کم تیره‌تر شود.

در این مرحله باید مراقب باشید تا به نسوزد و تنها کمی تفت بخورد. تفت دادن به موجب می‌شود تا میوه به چای رنگ دهد و اگر این کار به درستی انجام نشود چای به شما رنگ نخواهد داشت.

بعد از خشک کردن و آماده کردن به باید دمنوش به را آماده کنید.

نحوه دم کردن دمنوش به به این صورت است که، باید برای هر نفر یک قاشق غذاخوری میوه به خشک داخل قوری بریزید. برای طعم دادن به دمنوش به می‌توانید یک عدد چوب دارچین، یک عدد دانه هل بدون پوست یا حتی زعفران و لیمو عمانی نیز به دمنوش خود اضافه کنید. به دلیل خواص دمنوش به و هل، هل را در تهیه دمنوش به اضافه می‌کنیم.

در درست کردن دمنوش به، بعد از ریختن مواد خشک در قوری، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. همانند درست کردن چای ساده، اجازه دهید این دمنوش برای ۲۰ دقیقه روی بخار کتری دم بکشد و رنگ بگیرد.

در نهایت بعد از ریختن چای در فنجان می‌توانید مقداری آب لیمو ترش تازه یا عسل به آن اضافه کنید. سپس دمنوش به و دارچین پر از فایده را نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ممنونم بخاطر مطالب مفیدتون

  • ناشناس

    چقدر فایده جالب بود

تبلیغات متنی