شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت | سود سهام عدالت

فوری | شرایط واریز سهام عدالت جدید را اینجا بخون

مهدی حاجی وند، دستیار و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، اعلام کرد که پرداخت سود سهام عدالت به برگزاری کامل مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر و یا به اصلاح شرکت‌هایی که برخی از سهام آن‌ها به صورت سهام عدالت واگذار شده است، وابسته است.

فوری | شرایط واریز سهام عدالت جدید را اینجا بخون

به گزارش شمانیوز؛ بعد از برگزاری مجامع شرکت‌ها، یک مهلت قانونی وجود دارد که در طول آن باید سود به سهامداران پرداخت شود. به همین دلیل، تا زمانی که این مهلت قانونی به پایان نرسیده است، دریافت سود سهام عدالت  همچنان ادامه خواهد داشت و نمی‌توان زمان و مقدار سود سهام عدالت را مشخص کرد. اطلاعات دقیق درباره زمان و مقدار پرداخت سود سهام عدالت، به محض تعیین آن‌ها، به صورت رسمی ارائه خواهد شد.

حاجی وند در ادامه توصیه کرد که سهامداران خبرهای مربوط به سهام عدالت را از مراجع رسمی پیگیری کنند و توجه داشته باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به حضور حضوری ندارند. همچنین، سهامداران نباید هیچ مبلغی را واریز کنند و هیچ لینک یا نرم‌افزاری را باز نکنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با تلاش متخصصان و کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث با نام میراث آماده بهره‌برداری است، به طوری که این سامانه تست‌های فنی، امنیتی و پایداری خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.​

وی افزود: در مرحله نخست این طرح با مشارکت تمامی شعب ۸ شرکت کارگزاری مفید، آگاه، پارسیان، بانک سامان، بانک ملت، بانک ملی، اقتصاد بیدار و مبین سرمایه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

باغستانی با بیان‌اینکه همایش تشریح فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از ۱۰۰ کارگزاری برگزار شده است، تصریح کرد: سایر شرکت‌های کارگزاری و دفاتر الکترونیک قضایی نیز در آینده نزدیک به فرآیند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث افزوده خواهند شد تا ارائه خدمات به ذینفعان این طرح ملی در سراسر کشور افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث را از مهم‌ترین مدارک برای مراجعه به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد و گفت: این شرکت در این فرآیند از سرخط‌های شماره دار، هیچ پیامکی ارسال نخواهد کرد و مردم نباید به این گونه پیامک‌ها توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان‌بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به رسانه‌های رسمی مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی