شمانیوز
شما نیوز

شکلات سفید خانگی | طرز تهیه شکلات سفید خانگی

دیگه پول برای خرید شکلات نده | خودت تو خونه فقط با 3 مواد خوراکی شکلات سفید درست کن

حتما فرزندان شما و حتی شمام عاشق شکلات سفید هستید ، در مقاله زیر قصد داریم به شما آموزش تهیه شکلات سفید خانگی را بدهیم.

دیگه پول برای خرید شکلات نده | خودت تو خونه فقط با 3 مواد خوراکی شکلات سفید درست کن

به گزارش شمانیوز : شکلات سفید یک فراورده تهیه شده از کره کاکائو می‌باشد.  شما میتوانید به سادگی رخانه شکلات سفید خانگی درست کنید.برای تهیه این شکلات سفید خانگی فقط به سه قلم مواد خوراکی نیاز دارید. دستور تهیه شکلات سفید خانگی خیلی سخت نیست. برای طرز تهیه شکلات سفید خانگی همراه ما باشید. 

 

مواد لازم برای تهیه شکلا سفیدخانگی

 

شکر، پودر شیر و کره کاکائو
برای درست کردن شکلات سفید در خانه، فقط به تعداد انگشت شماری از مواد نیاز دارید، بصورت دقیق تر تنها ۳ ماده

کره کاکائو – این ماده اصلی است. جایگزین هایی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید، مانند روغن نارگیل تصفیه شده و کره یا روغن مایع و یا روغن جانشین کره کاکائو (CBS) . کره معمولی و روغن های دیگر مانند روغن نباتی خیلی خوب عمل نمی کنند. آنها فقط مانند کره کاکائو واکنش نشان نمی دهند. به علاوه کره کاکائو  یا روغن سی بی اس همان چیزی است که در شکلات سفید وجود دارد. همچنین باید درجه غذایی داشته باشد.
پودر شیر کامل – از شیر مایع استفاده نکنید، اثری نخواهد داشت و باعث خرابی محصول می شود. اما پودر شیر از لوازم قنادی قابل تهیه است. از معروف ترین آنها پودر شیر پگاه است
شکر –  یکی از موادی که به آن نیاز دارید است . اگر می خواهید از پودر قند استفاده کنید سعی کنید پودر قند بدون نشاسته ذرت را پیدا کنید.

 شکلات سفید خانگی

طرز تهیه شکلات سفید در خانه

 

مرحله یک 

با قرار دادن پودر شیر و شکر در همزن و یا  مخلوط کن، آنقدر مواد را هم بزنید تا به صورت پودری ریز تبدیل شوند.

نکته: هرچه بیشتر آن را مخلوط کنید، پودر ریزتر است و شکلات سفید شما کمتر  بصورت دانه طور می شود.

یکی از تفاوتهای شکلات سفید خانگی با کارخانه ای همین است که در خط تولید با دستگاه های حجیم و مخصوص، این عملیات به همگن سازی بیشتری می انجامد.

 

مرحله ی دو  کره کاکائو را آب کنید

حالا نوبت آب شدن کره کاکائو یا روغن جانشین کره کاکائو است.همانطور که در بالاتر هم راهنمایی کردیم، خرید این مواد اولیه، از فروشگا ههای لوازم قنادی میسر می باشد.

کره کاکائو ممکن است شبیه تکه ها زرد کوچک یا مانند تکه های بزرگ به نظر برسد، فقط بستگی به جایی دارد که آن را خریداری می کنید.

کره کاکائو را در یک کاسه پیرکس یا فلزی بریزید و آن را روی یک قابلمه کوچک با مقدار کمی آب بگذارید. مشعل را روی متوسط قرار دهید. با گرم شدن آب، بخار کاسه را گرم می کند و کره کاکائو را به آرامی ذوب می کند. به این روش دو دیگ بخار می گویند.هنگامی که کره کاکائو ذوب می شود، شبیه روغن پخت و پز می شود. با این تفاوت که فقط این چربی از دانه کاکائو به دست می آید.

 

مرحله  نهایی شکلات تخته ای شیری سفید با ۳ ماده

در این مرحله کره کاکائو یا روغن سی بی اس آب شده را در مخلوط قبلی شیرخشک و شکر بریزید و هم بزنید. در این مرحله حتی می توانید برای مدت یکی دو روز مخلوط را نگه دارید تا کاملا خودش را بگیرد.

اکنون میتوانید مخلوط نهایی را در قالبی که از قبل آن را تهیه یا آماده کرده اید بریزید تا شکلات شکل قالب را بگیرد. در نهایت به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکل خودش را بگیرد. کار تمام است و شما با کلا ۳ ماده (پودر شیر خشک، شکر و کره کاکائو) شکلات تخته ای وانیلی خانگی درست کرده اید.

در یخچال به راحتی میتوانید تا چند هفته شکلات سفید خانگی دست ساز خودتان را نگه دارید و اگر نیاز به نگهداری بیشتر باشد، آن را در فریزر نگه داری نمایید و در موقع نیاز آن را بیرون بیاورید. بگذارید به صورت طبیعی کمی آب شود و دوباره استفاده کنید.

 

نکته طلایی: از شیر مایع معمولی استفاده نکنید،  فقط از پودر شیر کامل استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied