شمانیوز
شما نیوز

لیلا حاتمی

چهره بدون آرایش لیلا حاتمی در این عکس | خود واقعی لیلا حاتمی در این عکس ببینید

جدیدترین تصویر از لیلا حاتمی و عوامل فیلم «زمانی در ابدیت» که در پشت صحنه این فیلم ثبت شد.

چهره بدون آرایش لیلا حاتمی در این عکس | خود واقعی لیلا حاتمی در این عکس ببینید

به گزارش شمانیوز؛ لیلا حاتمی متولد سال 1351 است. لیلا حاتمی ازدواج کرده و همسرش علی مصفا است. لیلا حاتمی دو فرزند به نام های عسل و مانی دارد. لیلا حاتمی به پنج زبان انگلیسی و فرانسه و فارسی و آلمانی و ایتالیایی صحبت می کند.

لیلا حاتمی

تحصیل لیلا حاتمی در خارج از کشور و بازگشت به ایران

او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. برای ادامهٔ تحصیل به لوزان سوئیس رفت. در دانشگاه پلی تکنیک در رشتهٔ مهندسی برق شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این رشته را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن جا ادبیات فرانسه خواند. به علت بیماری پدرش در 1375 تحصیل را نیمه کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

لیلا حاتمی

چند زبانه بودن لیلا حاتمی

لیلا حاتمی جزو بازیگران چند زبانه ایرانی است که به پنج زبان انگلیسی و فرانسه و فارسی و آلمانی و ایتالیایی صحبت می کند.

ازدواج، همسر و فرزندان لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در سال 1377 با علی مصفا ازدواج کرد و از آن پس در تهران زندگی می کند. اینطور که پیداست، آشنایی و زمینه ساز این ازدواج، فیلم سینمایی لیلا بود.

لیلا حاتمی

جایزه اسکار لیلا حاتمی برای فیلم جدایی نادر از سیمین

در سال1389 به همراه اصغر فرهادی و چندی از بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین به جشنوارهٔ فیلم برلین دعوت شد ولی به هر دلیلی که برخی آن را بازی در فیلم بعدیش (پله آخر) می‌دانند در اختتامیه شرکت نکرد. در این مراسم، وی به همراه ساره بیات و سارینا فرهادی برندهٔ خرس نقره ای بهترین گروه بازیگران زن شد.

در بهار سال 1390 در مراسم فرش قرمز فیلم جرم (مسعود کیمیایی) به همراه علی مصفا شرکت کرد. در تابستان همین سال به دنبال اکران جدایی نادر از سیمین به فرانسه و ایتالیا سفر کرد و در افتتاحیهٔ اکران فیلم همراه با اصغر فرهادی حضور داشت و سر انجام پس از نامزدی جدایی نادر از سیمین در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار در زمستان سال 90 همراه اصغر فرهادی و پیمان معادی راهی مراسم اسکار در آمریکا شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied