شمانیوز
شما نیوز

خودرو

فتح صنعت حمل و نقل توسط خودروهای نرم‌افزار-محور (SDV)

فتح صنعت حمل و نقل توسط خودروهای نرم‌افزار-محور (SDV)

امروزه برخی از پر کاربردترین ویژگی‌ها در خودروهای جدید مانند اطلاعات سرگرمی، تلماتیک، ADAS، OTA(نوعی دانلود نرم افزار که از طریق شبکه تلفن همراه یا اتصال Wi-Fi انجام می شود و از راه دور به ماشین متصل شما تحویل داده می شود.) و امنیت تقریباً به طور کامل به نرم‌افزارهای مورد استفاده در آن‌ها بستگی دارد. در نتیجه، اکنون تولیدکنندگان نرم‌افزار خودرو در جهان مسئولیت هموار کردن راه برای بخشی که نقش عمده‌ای در زندگی روزمره بیشتر مردم دارد را بر عهده دارند.

 

برای سخت‌افزار قدیمی یک تلفن هوشمند کار چندانی نمی‌توان کرد اما  در مورد نرم‌افزار آن مانند سیستم عامل (OS)، اپلیکیشن‌ها و امنیت مورد استفاده آن ماجرا کاملاً متفاوت است. زیرا می‌توان آن را از طریق به‌روزرسانی‌های منظم ارائه شده توسط شرکت سازنده به روزرسانی کرد. و در نهایت، این مزیت به لطف ظهور خودروهای مجهز به نرم افزار (SDV)  Software-Defined Vehicle وارد دنیای خودروها شده است. دستاوردی که به خودروها اجازه می‌دهد با افزایش سنشان بهتر شوند.

 

از آن‌جا که SDV در فضای حمل و نقل بسیار محبوب و متداول شده است هرچه شرکت خودروسازی قوی‌تر باشد تنوع اطلاعات مورد استفاده و حوزه‌های کاری آن نیز گسترده‌تر می‌شود. بنابراین، ال‌جی دقیقاً چگونه در اکوسیستم خودرویی در حال تکامل مبتنی بر SDV پیشگام است؟ بیایید برخی از تجربیات متمایز رانندگی را که این فناوری فوق‌العاده پیشرفته ارائه می‌کند بررسی کنیم.

 

خودروهای نرم‌افزار-محور، آینده حمل‌و‌‌نقل

با وجود این که SDV می‌تواند در یک CASE  (اتصال، رانندگی خودران، به اشتراک گذاری، الکترونیکی سازی) دسته‌بندی شود اما یک مورد مشترک در این میان وجود دارد: نرم‌افزار پیچیده‌ای که به آن‌ها در اتصال، توسعه و عملکرد کمک می‌کند. نرم‌افزار در سال‌های اخیر با چنان سرعت فوق‌العاده‌ای توسعه یافته است که امروزه در زمینه عملکرد و کارایی، زیبایی و مشخصات حتی از سخت‌فزار خودرو نیز مهم‌تر شده است و به همین دلیل است که این از این نرم‌افزارها با نام "تلفن‌های هوشمند چرخدار" نیز یاد می‌کنند.

 

در حال حاضر اکثر خودروسازان برتر جهان در حال توسعه SDV و استفاده از آن در جدیدترین مدل‌های خود هستند. ال‌جی، که مسئولیت توسعه راهکارهای خودرو برای چند مورد از بزرگترین برندهای خودرو در جهان را به عهده دارد یکی از تأمین‌کنندگان پیشرو در زمینه راهکارهای اطلاعات سرگرمی، تلماتیک، نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID) و سیستم پیشرفته دستیار راننده (ADAS) می‌باشد.

تجربه‌ای یکپارچه‌تر از حمل و نقل

در فهرست مزایای خودروهای نرم‌افزار-محور، تجربه حمل و نقل یکپارچه با استفاده از OTA احتمالاً از دید مشتریان ارزشمندترین مزیت به شمار می‌رود که تجربه‌های کاربری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را هم برای راننده و هم برای سرنشینان فراهم می‌کند.

بر خلاف خودروهای دارای موتور احتراق داخلی که باید با مشخصات سخت‌افزاری مشخص و ثابتی تولید شوند، SDV  سخت‌افزار را پیشاپیش فراهم کرده و سپس به نرم‌افزار اجازه می‌دهد ویژگی‌ها و گزینه‌های عملکرد رانندگی را با استفاده از شگفتی‌های OTA تنظیم کند. این بدین معناست که مشخصات خودرو در زمان خرید فاکتورهای ثابت و غیر قابل تغییری نخواهند بود و می‌توانند در آینده بر اساس ترجیحات کاربر تغییر یابند و برای انجام این کار حتی نیازی به مراجعه به مراکز خدمات خودرویی نخواهد بود.

 

خودروهای نرم‌افزار-محور علاوه بر مسیریابی و اطلاعات سرگرمی می‌تواند در بهبود عملکرد برف‌پاک‌کن‌ها، دوربین‌ها، باتری‌ها، کمربندها و ترمزها نیز مورد استفاده قرار گیرد که می‌تواند از طریق OTA تجربه کاربری خودروهای متصل که هر روز جدیدتر و هوشمندتر می‌شوند را بدون نیاز به تعویض قطعات به روزرسانی کند. از این گذشته SDV عادات رانندگی کاربر را با مسیرهای رانندگی بهینه، دمای داخل خودرو و خدمات عضویت تطبیق می‌دهد.    

 

خودروهای نرم‌افزار-محور بسیار فراتر از یک سیستم مدیریت نرم‌افزار بوده و زیرساخت‌های خارجی حمل و نقل را به منظور هر چه راحت‌تر کردن زندگی روزمره با سایر دستگاه‌های هوشمند مرتبط می‌سازد. برای رفتن به محل کار خود سوخت کمی دارید؟ این نوآوری بهترین جایگاه سوخت (یا شارژ خودرو برقی) را برای توقف پیشنهاد می‌کند. این سیستم همچنین می‌تواند برخی از کارکردها را به اپلیکیشن تلفن هوشمند متصل کرده و امکان کنترل از راه دور را برای کاربران فراهم کند. و چنانچه خودرویی در لاین کناری رانندگی نامنظمی داشته باشد و یا اگر در مسیر جلوی خودرو ناهنجاری‌ای در جاده وجود داشته باشد، SDV می‌تواند به سرعت خطر را تشخیص داده و ایمنی سرنشینان را برای حفاظت از آن‌ها در برابر خطراتی که انسان نمی‌تواند به اندازه کافی سریع تشخیص دهد بهبود می‌بخشد. 

معنای شعار Life’s Good ال‌جی در جاده‌ها

ال‌جی در سپتامبر 2023 در نمایشگاه " IAA Mobility 2023" که در شهر مونیخ آلمان برگزار شد چشم‌انداز خود را اعلام نمود. این چشم‌انداز شامل خبرهایی در خصوص سیستم اطلاعات سرگرمی خودرویی که یکی از فن‌آوری‌های کلیدی در آینده حمل و نقل است که اطلاعات رانندگی و ویژگی‌های سرگرمی متنوعی  را به صورت یکجا فراهم می‌کند، تلماتیک با ظرفیت بالا، رابط‌های کاربری دیجیتال (کاکپیت دیجیتال) و فن‌آوری‌های پیشرفته ال‌جی مانند نوآوری‌های داده بزرگ و قابلیت‌های ابری که داده خودرو را برای ارائه یک راهکار متمایز به خوودروسازان مدیریت و تحلیل می‌کند بود.  

ال‌جی مزیت‌های رقابت‌پذیری جهانی مورد نیاز خود برای رشد و تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های برتر قطعات خودرو را با استفاده از مجموعه گسترده فن‌آوری‌های خود در هر زمینه، شامل نرم‌افزار برای CID که اطلاعات سرگرمی، تلماتیک و نرم‌افزار ADAS را در بر می‌گیرد تضمین می‌کند. هسته اصلی رقابت‌پذیری ال‌جی از تخصص گسترده این شرکت در قطعات الکترونیکی مصرفی و بینش آن در زمینه تجربه‌های کاربری مربوط به لوازم خانگی، سرگرمی‌های خانگی و نمایشگرها تشکیل شده است.

در دوران SDV که نرم‌افزار حکمرانی می‌کند، ال‌جی با استفاده از دانش فنی وسیع خود هر آن‌چه در توان داشته باشد را برای ارائه جامع‌ترین راهکارهای حمل و نقل به خودروسازان پیشگام جهانی به کار خواهد گرفت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied