شمانیوز
شما نیوز

شام | درست کردن شام

آموزش | دیگه برای شام فکر و خیال نکن

پیشنهاد غذا برای شام و رسیدن به یک پاسخ خوشمزه و مقبول برای سوال شام چی بخوریم، میتواند کمک بزرگی به اکثر شما باشد.

آموزش | دیگه برای شام فکر و خیال نکن

به گزارش شمانیوز: پیشنهاد غذا برای شام و رسیدن به یک پاسخ خوشمزه و مقبول برای سوال شام چی بخوریم، می تواند کمک بزرگی به اکثر شما باشد. 

 

شام سبک :

شیرین پلو :

اگر مایلید یک شام با طبع گرم میل کنید و دوست دارید علاوه بر طبخ غذای خوشمزه، به سلامت خود و اعضای خانواده تان نیز توجه کنید، شیرین پلو غذای مناسبی است. استفاده از روغن زیتون، زعفران و مواد غذایی مقوی دیگر در این رسپی، شام خوشمزه شما را مقوی تر می سازد.

سالاد سزار :

اگر از طرفداران شام سبک وسریع هستید، سالاد سزار از سالادهای بسیار معروف و پرطرفدار ایتالیایی هست که با طعم خاص و عالی خود میتواند پیشنهاد برای شام امشب شما هم باشد. این سالاد رو میشه به عنوان یک وعده سبک و عالی و کم کالری استفاده کرد.

سالاد ماکارونی :

سالاد ماکارونی یا همان سالاد اندونزی سالادی خوش طمع و مقوی است که برای تهیه آن به خیارشور، هویج، ماکارونی، نخود سبز، ذرت، سس و لیمو ترش نیاز است. در میان موارد موجود در لیست غذا برای شام ، سالاد ماکارونی را میتوان به عنوان غذایی انتخاب کرد که کودکان هم از خوردنش لذت می برند.

سالاد تبوله :

در میان پیشنهادهای خوشمزه برای شام، باید گزینه ای هم برای شام رژیمی خورها در نظر گرفت. این سالاد لبنانی بسیار خوشمزه می باشد و یک شام سبک، با طعمی فوق‌العاده برای آنان که در رژیم هستند به حساب می آید.

 

شام سریع :

دمپختک:

دم پختک شیرازی یکی از بهترین غذاهای ساده و مقوی است که میتوانید تهیه کنید. این غذای شیرازی، شام ساده و فوری است که با مواد ساده می توان تدارک دید. در صورتیکه مایلید شام بدون گوشت طبخ کنید، دمپختک و دیگر غذاهای ترکیبی این چنینی که دست شما را در افزودن و کاستن مواد اولیه شام، باز میگذارند، گزینه مناسبی خواهند بود.

یتیمچه :

گزینه اول برای مورد شام با سیب زمینی، همین یتیمچه خوشمزه ای است که شیرازی ها به آن یتیمک هم می گویند. یتیمچه از جمله غذاهای به قول معروف دم دستی و آسان می باشد که بر خلاف دستور تهیه راحتش طعم خوشمزه ای را دارد و می توانید خیلی سریع آن را تهیه کنید. 

کوکو سبزی :

کوکو سبزی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کوکوهای ایرانی می باشد که به عنوان غذای خوشمزه بدون گوشت و یک شام ارزان می توان پیشنهاد داد. این کوکوی خوشمزه همانطور که از نامش مشخص است از سبزیجات معطر تهیه می شود.

شامی کباب :

اگر قصد دارید شام امشب شما هم مقوی شامی باشد و هم خوشمزه، پس این رسپی را امتحان کنید. شامی کباب یکی از غذای خوش‌خوراک و بسیار ترد می باشد که خیلی سریع می توانید آن را تهیه کنید و برای یک وعده غذایی صرف کنید، از مواد اصلی مورد نیاز آن می توان پیاز، گوشت،تخم مرغ و لپه را نام برد. 

 

شام چی بپزم با سیب زمینی:

کوکو سیب زمینی :

یکی دیگر از گزینه های شام با سیب زمینی که از محبوبت خاصی هم برخوردار است، کوکو سیب زمینی است. کوکوی سیب زمینی به دو روش تهیه می شود؛ یکی با سیب زمینی پخته و دیگری با سیب زمینی خام و همچنین با ترکیب انواع مواد می توان کوکو تهیه کرد. کوکو در فر و با روغن کم و یا در تابه با روغن فراوان تهیه میشود. 

پوره سیب زمینی :

اگر دنبال یک گزینه مناسب به عنوان شام فوری یا شام با وسایل ساده هستید، پوره ها را امتحان کنید چراکه پوره ها در واقع شام با هیچی محسوب می شوند. پوره سیب زمینی خوراکی ارزشمند و مورد علاقه کودکان می باشد که از پوره کردن سیب زمینی پخته شده بدست میاد.با کمترین مواد اولیه و خیلی سریع تهیه می شود.

سوپ سیب زمینی :

یکی دیگر از موارد موجود در لیست غذا با سیب زمینی، سوپ سیب زمینی است که از سوپ های سنتی ایران به حساب می آید و در شهرهای مختلف با روش های گوناگون و مواد متفاوتی تهیه می شود. سوپ سیب زمینی طعم بسیار خوبی دارد و می توانید به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم از آن استفاده کنید. 

 

شام چی درست کنم با برنج:

زرشک پلو با مرغ :

اولین گزینه پیشنهادی برای شام با مرغ و برنج که هم مناسب خانواده باشد و هم میهمانی، زرشک پلو با مرغ است که مهمان خوش طعم و با کلاس سفره های مجالس ایرانی می باشد که طرز تهیه بسیار راحتی دارد. برای تهیه این غذای خوشمزه روی لینک کلیک کنید.

شنیسل مرغ :

اگر دوست دارید یک شام جدید با مرغ درست کنید یا بهتر بگوییم تنوع به وعده شام خود ببخشید، شنیسل مرغ گزینه خوبی است. “شنیسل مرغ” را باید با استفاده از سینه و یا مرغ درست نمایید تا بتوانید نهایت طعم خوشمزه را در وعده غذایی خود مهیا نمایید.مواد اصلی مورد نیاز این غذا علاوه بر سینه مرغ، تخم مرغ، زعفران و آرد سوخاری می باشد.

مرغ سوخاری :

اگر دوست دارید شام بدون برنج باشد و از طرفی تنوع و خوشمزگی غذا هم برایتان ملاک است، مرغ سوخاری گزینه خوبی است. راز خوشمزه شدن این شام با رون مرغ ، یا همان مرغ سوخاری رستورانی لذیذ و دلچسب در مرینیت کردن یا همان مزه دار کردن مرغ با انواع ادویه ها و پوشاندنش با تکه های نان است که در مطالب قبلی بخش آموزش ترفندهای آشپزی برایتان کامل گفتیم.

 

شام چی بپزم با مرغ:

سوپ مرغ :

سوپ به عنوان شام سبک میتواند پاسخی مناسب برای دغدغه شام چی درس کنم باشد. سوپ مرغ یک پیشنهاد عالی برای پیش غذا می باشد که در کنار خوشمزگی داری خواص و فواید فراوانی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. 

ناگت مرغ :

یکی از پرطرفدارترین های شام با مرغ و شام نونی بدون برنج، همین ناگت مرغ است که می تواند گزینه مناسبی برای شام ساندویچی هم باشد. ناگت مرغ یکی از انواع ناگت های محبوب و بی نهایت خوشمزه در تمام دنیا می باشد. این غذا هم خیلی زود تهیه می شود و هم اینکه طعم و مزه خیلی خوبی دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied