شمانیوز
شما نیوز

در پنل تخصصی بانک صادرات ایران بررسی شد؛

ظرفیت‌ها، تجربیات و محصولات فناورمحور بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران با حضور در مهم‌ترین رویداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بانک، بیمه و بورس در دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳ اقدام به برگزاری پنل تخصصی «معرفی ظرفیت ها و محصولات نوین بانک صادرات ایران در عرصه بانکداری دیجیتال» در سالن خوارزمی کرد که با استقبال گسترده شرکت‌کنندگان همراه بود. در این مطلب به مطالب و مباحث پرداخته شده در این حوزه توسط شرکت‌کنندگان و مدیرعامل بانک صادرات پرداخته‌ایم.

ظرفیت‌ها، تجربیات و محصولات فناورمحور بانک صادرات ایران

به گزارش شمانیوز، دهمین دوره نمایشگاه فرصت‌های مالی و سرمایه‌گذاری بانک، بیمه و بورس تحت عنوان کیش اینوکس ۲۰۲۳ با حضور شرکت های خارجی و ایرانی و فعالان بخش‌های مالی و سرمایه‌گذاری در حالی برگزار می‌شود که دارای جذابیت‌ها و برنامه‌های تخصصی و نشست‌های هم‌اندیشی در جهت ارتقای توان اقتصادی فعالان این عرصه است. بانک صادرات ایران نیز در دومین روز از برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی نشست هم‌اندیشی را با عنوان «معرفی ظرفیت ها و محصولات نوین بانک صادرات ایران در عرصه بانکداری دیجیتال» در سالن خوارزمی با هدف معرفی و ارائه تجربیات و دانش‌های خود در این حوزه را برگزار کرد.

در ابتدای جلسه دکتر رضایی مشاور مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه حوزه بانکداری جامع در بانک صادرات با الگو و روش خاصی در حال فعالیت است، گفت: با توجه به اهمیت مطالعه تایپ‌های مختلف بانکداری در دنیا باید به سمت ایجاد اتحادیه های اعتباری با کارمزدهای پایین حرکت کنیم. نگرانی حاصله از کوچک کردن یا کم کردن بانک‌ها در سال‌های اخیر با توجه به اینکه در دنیا این نظریه با عنوان «هرگز بانک‌ها ورشکست نمی‌شوند بلکه ادغام می‌شوند» وجود دارد، بی‌مورد است. آخرین نمونه آن را در سوئیس شاهد بودیم.

رضایی افزود: بانکداری جامع از سال گذشته با تمرکز و دقت بالایی در بانک صادرات عملیاتی شده است. بانک‌های زیادی در حوزه سیستم بانکداری شرکتی فعالیت خود را آغاز کردند، اما در ایرانیزه کردن این سیستم موفقیت حاصل نشد. بانک صادرات با استفاده از چالش‌ها، مدل اصلاح شده سایر بانک‌ها را در این خصوص پیاده‌سازی کرد. در بانکداری شرکتی ارتباط نزدیک با شرکت‌های زیر مجموعه بانک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بانک صادرات ایران، ۵۱ میلیون مشتری با ۳۵ میلیون کارت فعال دارد

آقا محمدی از مدیران ارشد بانک صادرات ایران نیز در نشست هم‌اندیشی این بانک در دومین روز برگزاری دهمین دوره نمایشگاه کیش ایندکس ، گفت: بیش از ۵۱ میلیون مشتری با ۳۵ میلیون کارت فعال دارد. ۹ میلیون کاربر در حوزه دیجیتال از برنامه‌های کاربردی بانک صادرات استفاده می‌کنند که ۵۷ درصد تراکنش آنها روی موبایل انجام می‌شود و یک میلیون پایانه‌های فروشگاهی به درگاه‌های بانک صادرات متصل هستند.

وی با اعلام اینکه بانک صادرات در دو سطح خرد و شرکتی خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: این بانک حدود ۴۰ میلیون تراکنش روزانه دارد که ۹۴ درصد آن به صورت غیر حضوری صورت می‌گیرد.

دکتر اقبالی معاونت شعب بانک صادرات هم در پنل تخصصی بانک صادرات نقش متفاوت این بانک را با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در حوزه بانکداری دیجیتال داشته، یادآور شد و گفت: نتایج آن به زودی قابل رویت و رصد است. شرکت‌های تابع بانک که به عنوان بزرگترین ابزارهای بانک در دسترس هستند باید در همین مسیر قرار گیرند. بانک صادرات ایران براساس نیاز مشتری و در بستر شخصی‌سازی، محصولات و خدمات خود را جهت ارائه به مشتریان آماده‌سازی می‌کند.

 ۲ ابزار جدید بانک صادرات برای ارائه در کیش اینوکس ۲۰۲۳

دکتر ابطحی مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات دیگر سخنران نشست هم‌اندیشی این بانک با اعلام اینکه برای این نمایشگاه دو ابزار جدید آوردیم، گفت: مهمترین کارکرد ابزارهای ما توسعه بخش آموزش است و بر این اساس قصد داریم تا تعداد زیادی از مشتریان در بازار خرد را آموزش دهیم که هدف آموزش حدود یک میلیون نفر به صورت همزمان است. اولین دوره آموزشی از شنبه نوزدهم آبان در خصوص بازار سرمایه برای پرسنل بانک صادرات به مدت دو ماه آغاز می‌شود که در پایان دوره به آنها گواهینامه اعطا می‌گردد.

وی افزود: در سامانه یکپارچه بازاریابی چالش مدیریت ارتباط بین بازاریاب و مشتری مرتفع شده است و بازاریاب می‌تواند سهم خود را در هر لحظه شناسایی و دریافت کند. تلاش داریم تا این سامانه به سمت معامله پذیری حرکت کند.

تأمین سرمایه سپهر نسل نوین تامین سرمایه‌ها

دکتر ابراهیمی مدیرعامل شرکت تامین مالی سپهر نیز گفت: شرکت تامین سرمایه سپهر در حال حاضر ابزارهای خوبی در حوزه‌های لیزینگ بیمه و کارگزاری دارد و می‌توان این امکانات را در اختیار سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران گذاشت. تأمین سرمایه سپهر

 

نسل نوین تامین سرمایه‌ها را به صورت نمونه‌ای و تدریجی رقم می‌زند. مشتریان حقوقی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند از امکانات بانکی مانند ال سی ضمانتنامه و تسهیلات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: خدمات مشاوره به صورت نوین با نگاهی جدید در تامین سرمایه از ابتدای سال در حال اجراست. طراحی مدل‌های کسب و کار و ایجاد هلدینگ‌های چندوجهی این امکان را فراهم می‌کند که مشتریان خدمات بهتری را دریافت کنند. شراکت راهبردی در تامین سرمایه سپهر با دقت بالایی دنبال می‌شود و تمرکز ما بر روی سه دسته از مشتریان طلایی نقره‌ای و برنزی است. در حال حاضر یکی از موضوعات مهم که توسط ما دنبال می‌شود، تامین مالی جمعی استارتاپ‌هایی است که می‌توانند به لحاظ بازدهی مفید باشند.

رتبه دوم ایران در پرداخت تراکنش‌های دنیا

در ادامه این پنل تخصص، آقابابایی مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر با بیان اینکه این شرکت به عنوان نقش‌آفرین اکوسیستم های مالی بانک صادرات فعالیت می‌کند، با ارائه آماری در خصوص تراکنش‌های شاپرکی گفت: حدود ۴ میلیارد تراکنش شاپرکی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال انجام می شود. این موضوع سبب شده است که ایران پس از کشور چین در رتبه دوم اکوسیستم پرداخت دنیا قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت به عنوان بازوی بانک صادرات بهترین عملکرد از منظر خطای پذیرندگی را دارد، افزود: فروش اقساطی طلا، یکی از خدمات جذابی که در حال حاضر از طریق شرکت پرداخت الکترونیک سپهر ارائه می‌شود.

امکانات نسخه جدید چکنو

حاجیلو نیز با اشاره به رونمایی از نسخه جدید چکنو بانک صادرات ایران، گفت: قانونگذار از سال ۹۷ قصد داشت تا مشکلات چک‌های کاغذی را حل کند، اما متاسفانه بحث جعل مهم‌ترین چالش این موضوع بود تا اینکه در سال ۱۴۰۰ چک‌های صیادی ارائه شد. اما باز هم شبکه بانکی نتوانست چالش‌های موجود در چک‌های کاغذی را به طور کامل رفع کند. از دی ماه سال گذشته محصولی با نام تجاری چکنو توسط بانک صادرات ایران در حوزه فناوری‌ و چک‌های دیجیتال ارائه شد تا خلأهای چک کاغذی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحثی که در چکنو دنبال می‌شود حذف فیزیک چک است، افزود: بیش از ۲۵۰ هزار برگ از چکنو به ارزش بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در بانک‌ها پاس شده است. هرچند که سایر بانک‌ها تلاش‌ها و اقدامات خوبی را در زمینه چک‌های دیجیتال انجام داده‌اند اما نتوانستند امکانات چکنو را به مشتریان خود ارائه دهند.

حاجیلو تصریح کرد: بحث چک دیجیتال سیاست کلان بانک مرکزی است که خوشبختانه بانک صادرات این موضوع را به درستی درک کرده است. از محصول چکنو بانک صادرات ایران هم به عنوان چک و هم انتقال وجه می‌توان استفاده کرد. اعتبار این چک توسط امضای دیجیتالی موجود در نرم‌افزار ارائه می‌شود. در حال حاضر امکان صدور چک دیجیتالی برای افراد حقیقی فراهم شده است و اخیرا بخشی به عنوان کارتابل در نسخه جدید چکنو جاگذاری شده که به کمک آن مردم می‌توانند کلیه مراحل را به صورت کامل مشاهده و گزارشات مربوطه را دریافت نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied