شمانیوز
شما نیوز

خورشت | خورشت قرمه سبزی

آموزش | این خورشت بی نظیر رو در عرض نیم ساعت درست کن

«خورشی که گوشت نداشته باشه هم اسمش می‌شه خورش؟!». عادت بدی که جا افتاده این است که اگر گوشت و مرغ در غذایی نباشد ارزش غذایی ندارد!

آموزش | این خورشت بی نظیر رو در عرض نیم ساعت درست کن

به گزارش شمانیوزخورشت ها و خوراک‌ها انواع و اقسام فراوانی دارند. بعضی گوشت قرمز دارند و برخی گوشت سفید! و تعداد زیادی از آنها را هم بدون هر نوع گوشتی می‌توان تهیه کرد و هم از طعم آن لذت برد و هم مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرد.

خورش کدوسبزی که برای شما در نظر گرفته‌ایم از آن دسته غذاهاست که هم سریع حاضر می‌شود و هم مواد مغذی لازم را دارد و مهمتر اینکه برای سبد خانواده هزینه اقتصادی زیادی دربرندارد!

 

مواد لازم:

کدو سبز خورشتی

۱ کیلوگرم

پیاز

۱ عدد

رب

یک قاشق سوپ‌خوری

شکر

۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو

۳ قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما!

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه

به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

قدم اول:

کدوها را پوست بگیرید. بهتر است از پوست‌کن استفاده کنید چون پوست کدو خیلی نازک است و با چاقو خیلی ضخیم تر برش می‌خورد! کدوها را برش بزنید و در مقداری روغن سرخ کنید. خوشبختانه کدو مانند بادمجان جذب روغن زیاد ندارد.

قدم دوم:

پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. آن را در روغن سرخ کنید تا سبک بشود و رنگ آن تغییر کند. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به آن اضافه کنید. یک قاشق رب هم دارید که آن را هم در این قسمت به پیاز اضافه کرده و هم بزنید تا رب خوب سرخ شود و رنگ آن باز شود.

قدم سوم:

یک لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید. زعفران نازنین را که دم کرده‌اید هم در خورش بریزید و از عطر آن لذت ببرید! وقتی سس شما به جوشیدن افتاد کدوهایی را که سرخ کرده بودید در آن بچینید.

قدم چهارم:

از آنجایی که کدو قبلا سرخ شده است نیاز به پخت زیاد ندارد فقط می‌خواهیم طعم‌ها در هم ترکیب شوند. شکر و آب لیموترش را با هم مخلوط کرده و به آن اضافه کنید. غوره‌های نازنین را هم به مرحله‌ی عمل برسانید و در خورش بریزید. غوره طعم این خورش را جادویی می‌کند. حتما از آن استفاده کنید و لذتش را ببرید. گوجه فرنگی‌ها را هم حلقه کرده و روی آن بچینید.

خورش شما بعد از مدتی که گوجه‌ها نرم شدند حاضر است.

 

چند نکته:

پختن یک کته‌ی محشر در کنار این خورش از واجبات است!

اگر تمایلی به استفاده از شکر و آب لیمو ندارید اشکالی ندارد. غوره کار خودش را می‌کند! به آن اطمینان کنید!

در صورت علاقمندی میتوانید سیب زمینی را به صورت حلقه‌ای سرخ کنید و در کنار خورش سرو نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied