شمانیوز
شما نیوز

خورش قیمه | راز خوشمزه شدن قیمه

نکات طلایی برای خوشمزه شدن خورش قیمه | با این ترفند ها یک خورش قیمه حرفه ای بپز

اگر شماهم به شدت غذای قیمه سیب زمینی را دوست دارید و به دنبال راهکاری برای هرچه بیشتر خوشمزه شدن این غذا هستید تا پایان مقاله کنار ما باشید.

نکات طلایی برای خوشمزه شدن خورش قیمه | با این ترفند ها یک خورش قیمه حرفه ای بپز

به گزارش شمانیوز : یکی از غذاهای سنتی ایرانی ، خورش قیمه است. خورش قیمه بسیار خوشمزه است. خورش قیمه در سراسر دنیا طرفدار دارد. برای راز خوشمزه شدن خورش قیمه تا پایان مقاله کنار ما بمانید.

 

 گوشت و پیاز را با هم تفت دهید

یکی دیگر از نکات خوشمزه شدن قیمه سرخ کردن پیاز و گوشت قبل از اضافه کردن آن‌ها به خورش است. برای این کار باید پیاز را نگینی و سرخ کنید. سپس گوشت را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه آن را با پیاز تفت دهید. این کار بوی زهم گوشت را از بین می‌برد.

 

رب گوجه و ادویه‌های خورش را تفت دهید

یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه تفت دادن رب گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف در روغن است. برای این کار ابتدا باید رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید و سپس ادویه‌ها را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر رب و ادویه‌ها را تفت دهید.

 

دارچین را فراموش نکنید

دارچین مهم‌ترین ادویه خورشت قیمه است که حتی اگر هیچ چاشنی به آن اضافه نکنید، به تنهایی به خوشمزه‌تر شدن خورشت شما کمک می‌کند. در واقع مهم‌ترین ادویه برای خوشمزه شدن قیمه استفاده از دارچین است. می‌توانید به منظور جلوگیری از تیره شدن خورش قیمه از چوب دارچین به جای پودر آن استفاده کنید.

خورش قیمه

 هیچ چیزی را جایگزین لیمو عمانی نکنید

لیمو عمانی درست مثل دارچین یک چاشنی مهم برای طعم دادن به قیمه است. بنابراین آبلیمو یا پودر غوره را جایگزین آن نکنید.

 

لپه‌ها را تفت دهید

یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه، تفت دادن قیمه همراه با گوشت و پیاز است. تفت دادن لپه طعم و بوی بد لپه را از بین می‌برد و از وا رفتن آن در خورشت جلوگیری می‌کند.

 

 

 از گوجه رنده شده در خورشت قیمه اضافه کنید

اضافه کردن مقداری پوره گوجه فرنگی به خورشت قیمه طعم بهتری به خورشت شما می‌بخشد. بهتر است پوره گوجه را بعد از سرخ کردن گوشت و لپه به مواد اضافه کنید و چند دقیقه آن را سرخ کنید تا خورشت شما خوشمزه‌تر شود.

 

قبل از اضافه کردن لیمو عمانی، تلخی آن را بگیرید

یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه گرفتن تلخی لیمو عمانی قبل از اضافه کردن به خورشت است. برای گرفتن تلخی لیمو عمانی باید آن را سوراخ کنید و در آب ولرم بیندازید. در زمان استفاده آب داخل لیمو را خارج کنید و سپس به خورشت اضافه کنید. اگر طعم خورشت شما با لیمو عمانی تلخ شد، می‌توانید از مقداری شکر یا یک سیب زمینی آبپز شده در خورشت استفاده کنید.

 

 در ترکیب ادویه خورشت قیمه از زنجبیل استفاده کنید

برای خوشمزه‌تر شدن خورش قیمه مقداری پودر زنجبیل به آن اضافه کنید. این کار موجب خوش‌طعم‌تر شدن خورشت شما می‌شود.

 

خورشت را روی حرارت ملایم بپزید

یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه پخت غذا روی شعله ملایم است. خورشت شما زمانی لعابدار و جا افتاده می‌شود که به راحتی روی شعله ملایم بپزد.

 

از پیاز داغ فراوان استفاده کنید

استفاده از پیاز داغ فراوان نقش مهمی بر خوشمزه‌تر شدن خورشت قیمه شما دارد. بهتر است پیاز را به مقدار بیشتر و کاملا با روغن سرخ کنید تا خورشت شما لذیذتر شود.

 

 از آب گوشت در خورشت قیمه استفاده کنید

یکی دیگر از رموز خوشمزه شدن خورشت قیمه استفاده از آب گوشت به خورشت است. به خاطر داشته باشید که قبل از اضافه کردن آب گوشت به خورشت حتما آن را از صافی رد کنید. اگر به آب گوشت دسترسی ندارید، می‌توانید از عصاره گوشت نیز استفاده کنید.

 

 از ادویه‌های مناسب برای تهیه خورشت قیمه استفاده کنید

برای تهیه ادویه مخصوص قیمه باید از ۱ قاشق فلفل سیاه، ۱ قاشق پودر دارچین، نصف قاشق زردچوبه، نصف قاشق پودر هل، یک قاشق جوز هندی، ۱ قاشق پودر گل سرخ، ۱ قاشق زعفران دم کرده و نمک استفاده کنید.

 

 مقداری آبلیمو یا آبغوره به خورشت اضافه کنید

برای متعادل شدن مزه خورشت قیمه می‌توانید مقداری آبلیمو یا آبغوره به خورشت اضافه کنید.

 

چند تکه یخ به خورشت قیمه اضافه کنید

انداختن یخ در قیمه موجب روغن انداختن خورشت شما می‌شود. برای این کار باید چند یخ کوچک را زمانی که خورشت شما تقریبا آماده شد، به خورشت اضافه کنید.

 

مقداری ادویه کاری به خورشت قیمه اضافه کنید

هر چند ادویه کاری در لیست ادویه‌های اصلی خورشت قیمه نیست، اما اضافه کردن مقداری ادویه کاری می‌تواند طعم لذیذتری به خورشت شما ببخشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied